WIP: Sokkelageret 2011

9/11/2011

Midt i flyttekaos, nye møbler, gamle møbler, pappesker, utpakking, innpakking og nedpakking har jeg altså begått et par ullsokker. Jeg som var lei av sokkestrikking fant ut at et nytt garnbekjentskap muligens kunne hjelpe, og det stemte. Sterk fra Du Store Alpakka er et blandingsgarn; ull og alpakka, omtrentlig halvparten av hver. Det var deilig å strikke med, passe luksusfølelse og sokkene ble fine og glatte. Imidlertid ble vrangborden litt slapp, så om en skal strikke med dette garnet, anbefaler jeg å gå ned en halv pinnestørrelse på vrangborden. Sokkene er strikket av nesten to nøster, på pinne 3.5 og passer en str 41. Flere sokker er på pinnene, og under planlegging forøvrig- derav Work In Progress.

På pinnene er det for tiden en omslagsbody (Fuglemammas, for de som kjenner boken "Myk start" der mønsteret er hentet fra) i tynn, hvit merino til en baby som kommer i november. Stripejakka til kjæresten og Atelierjakka til meg selv ligger i posene sine og skuler, de får en pinne nå og da, til slutt blir de vel ferdige.Travelhøst på jobb og flytting gjør sitt til at strikkingen ikke prioriteres like mye som før, men det roer seg nok etterhvert.

 God søndag til alle som leser med, her er det fyr i peisen og snart take-away og DVD med kjæresten!

1 kommentar:

  1. Sterk er bare herlig til sokker, det er blitt min favoritt. Fuglemammas omslagsbody kjenner jeg godt til, hun er en av mine eldste strikkeforumvenninner. Bloggen der bodyen var er dessverre nedlagt og det er dumt. Der besvarte hun mange spørsmål og hjalp de som strikket denne. Har tipset henne om å legge den ut på nybloggen også fordi så mange strikker den :)

    SvarSlett