FO: Betty

10/03/2011

 Etter inspirasjon fra zilie har jeg strikket genseren Betty. 
Det gikk superfort, jeg har bare brukt et par dager på den. Som dere ser er det ikke så lett å ta ordentlige bilder av seg selv, men det kan tenkes at det kommer flere når jeg har en fotograf til å assistere meg..  Nå har jeg fått kjæresten til å ta ordentlige bilder, og de kommer nederst i innlegget =)

 Genseren er naturhvit, og fargen kommer best frem på dette bildet. Jeg har strikket str. M, på pinne 4.5 og 6 mm, og fulgt mønsteret til punkt og prikke, bortsett fra at jeg droppet ribbekanten i halslinningen og felte av rett etter raglan i stedet.


Jeg har brukt en tråd New Zealand Lammeuld fra Filcolana og en tråd Baby Alpaca Silk fra Garnstudi/Drops sammen. Deilig kombinasjon! Genseren er kort i fasongen, men den sitter likevel fint.

Her kommer et lite bilderas, jeg pleier vanligvis ikke blogge så mange bilder av en ferdig ting, men akkurat denne genseren er jeg superfornøyd med, så derfor....

 Hvis dere ser bort fra benklærne og de fine rosa sokkene, i tillegg til at jeg har kjærestens altfor store slippers på meg, syns jeg det ser riktig bra ut....




 Fotografen fokuserer på detaljer....





 Fin raglanfelling

 Litt lengre ermer enn oppskriften sa, fordi jeg alltid fryser på håndleddene


 Slippers-fashionista!
Ha en strålende helg, her er det duket for lammesteik, rødvin og film i kveld.

4 kommentarer:

  1. Wow den var nydelig!!! :D

    SvarSlett
  2. Flotters kalotters :)

    SvarSlett
  3. Kjempe fin genser. Delikat, og sikkert nydelig å ha på :D

    SvarSlett