Søndag morgen

10/08/2011

Tidlig søndag morgen, og jeg er lykkelig over at jeg kan fyre i vedovnen og tenne stearinlys. Høsten er her, og selv om det stort sett betyr vind og endeløse mengder regn her i Rogaland, så er det den beste årstida. I går hadde vi en sjeldent fin dag med klar, frisk høstluft og sol, i dag er det meldt stiv kuling og pøsregn hele dagen. Det gjør imidlertid ingenting- for i går ble alt det kjedelige unnagjort; vasking, klesvask og brødbaking. Dagen i dag skal brukes til å lade opp til ei ny uke, med en liten tur ut i blåsten utpå dagen, og strikking og innekos.

Selebuksa jeg holder på med blir ferdig i dag, jeg mangler noen centimeter på bærestykket og seler. Den blir kjempesøt, jeg har gått bort fra deler av originalmønsteret fra Drops, og latt meg inspirere skamløst kopiert Beverline´s versjon. Ikke fargene, men stripene og rillene på ben og bærestykke. Jeg kan se for meg mange flere av disse i ulike fargekombinasjoner...

2 kommentarer:

  1. Det er dejligt at se at der er andre der har det godt med årstiden. Jeg bliver som regel mødt med opgivende blikke, når jeg ikke deltager i jammeren over sommerens endeligt. God høst:-)

    SvarSlett
  2. Høres tross alt ganske koselig ut :)
    Håper du får en finfin uke også!

    SvarSlett