Årskavalkade II

12/31/2011

Jeg snubla over en liten årskavalkade inne hos Clara Stickar, som hadde snappet den fra miastick....her er min:

ÅRETS SJAL
Det eneste sjalet jeg har strikket i år, er et Shetland Triangle til svigermor Inger Elin. Det er i daglig bruk, og det er jeg veldig glad for. Sjalet strikket jeg i dobbel tråd NZ Lammeuld fra Filcolana til bursdagen hennes. Vanligvis har jeg strikket mange sjal, men er gått litt lei, så dermed ble det bare ett i år.

ÅRETS LUE(R)
Årets luer, i flertall, må være luene kjæresten har bestilt gjennom året. I alt ble det fire stykker, enkel ribb og ulike garntyper (som han selv fant i garnbutikkene). Det ligger fremdeles et par nøster svart Fin og venter, men det får bli neste år. Luen på bildet ble strikka i Spire.


ÅRETS GENSER
Årets genser må være Betty fra Pickles. Den strikka jeg i en tråd Baby-Alpaca Silk (eller hva det nå heter) fra Garnstudio og en tråd Askeladen Merinoull fra Bånsull. Den gikk superfort å strikke, sitter fint på og er ofte i bruk.


ÅRETS STOLTHET
Årets stolthet er definitivt Missoniteppet mitt, som jeg aldri hadde trodd jeg skulle greie å fullføre. Det er strikket i Cascade 220 etter disse fargeanvisningene, og det brukes hver dag (og natt når det er kaldt).


ÅRETS GARN
Årets garn er Askeladen Merinoull fra Bånsull, et deilig garn å strikke med. På bildet er Sparkebukse med fot (uten fot) fra Nøstebarnboka, som forøvrig kunne fått tittelen Årets bok....

ÅRETS MEST NERDETE
(bildet er lånt fra rasmilla.dk)
Årets mest nerdete prosjekt, sånn på tampen, må bli Hønsestrikkalongen vi lokale strikkejentene har startet opp etter å ha blitt helt i fyr og flamme over Hannes fantastiske versjon. Romjulsstrikking resulterte dermed at alle kastet seg over Sanne og bestilte strikkekits. Dette blir 2012s kuleste skjerf!



ÅRETS FIASKO
....må bli utallige forsøk på å strikke en fin Mariusgenser til en liten venn. Genseren på bildet er ett av flere forsøk, på bildet ser den noenlunde ok ut, men passformen og sømmene over skuldrene er grusom. Dessuten skulle den passe en fireåring....gjett hvem som er modellen....det er med skam å melde at jeg må innrømme at den røyk i Fretexkassa da vi flytta i september. 



ÅRETS KLAGE
...er vaffellua fra Pickles. Den ble altfor liten, og selv om jeg har nok garn til å strikke en ny, har jeg ikke orka å rekke den opp og starte om igjen. Den er strikka i deilige Misti fra Du Store Alpakka.



ÅRETS UFO
...blir Nøstebarntunika til meg selv, ett erme strikket i september og dett var dett. Jeg strikker i Spire fra Gjestal. Den SKAL bli ferdig i 2012....

Sånn kan altså årets oppsummeres, en gang til, gjennom strikkeprosjekter. Det i seg selv burde kanskje betegnes som årets mest nerdete? 

Godt nytt år til alle som er innom!



4 kommentarer:

  1. Dette var en morsom kavalkade. Må innrømme at jeg hadde fått problemer med å få ting til å passe inn i alle kategoriene. Godt arbeid og mye fint du har laget :) Ha et flott nytt strikkeår!

    SvarSlett
  2. Så artig oppsummering! Mye fin strikk og tøft å ta med fiaskoene også, men alt kan jo ikke være vellykka. Skjønner godt at teppet er årets stolthet, det er kjempeflott.

    Godt nytt år og lykke til med hønsestrikk! :)

    SvarSlett
  3. Ønsker deg et godt nytt strikkeår:-)

    SvarSlett
  4. Det er moro å sjå slike oppsummeringar.
    Frå vinkelen eg såg mariusen såg den jo heilt fin ut... men heldige Fretex :)

    Godt handarbeidsår i 2012!

    SvarSlett