FO: Jakke med rundfelling

12/12/2011

Jeg ser at jeg er på en stripe- og Nøstebarnbølge her. Cascade 220 egner seg godt som erstatning for Nøstebarns 3trådsgarn, og det er utrolig mykt og godt å strikke med i tillegg til at plaggene holder seg fine. Her har jeg strikket en jakke med rundfelling, uten krage og med i-cordfelling, etter inspirasjon og svært god intruksjon fra Monstermønster. Størrelsen er sånn ca 9-12 måneder. Det grå garnet er New Zealand Lammeuld fra Filcolana (dobbel tråd) og resten er Cascade 220, knappene kommer fra Færøyene etter at min mor raidet Navia- og knappelageret (som ikke var veldig stort) på en tur dit i sommer. Takk mamma =)

3 kommentarer:

  1. Åh, den var skikkelig festlig!!! Fine farger du har brukt!

    SvarSlett
  2. This sweater is beautiful!!! Good work!

    SvarSlett
  3. fin den ble :) holder på og sy på denne nå, men jeg plages med størrelsen :/

    SvarSlett