FO: Babysokker som sitter på foten

1/05/2012

Godt nytt år! Første ferdige prosjekt i 2012 er et par små babysokker som sitter på foten i rester av Kauni etter det neste prosjektet jeg skal vise dere....bildet er grusomt, men det får stå sin prøve.

I år har jeg tenkt å forsøke å veie alt jeg strikker ferdig, og å skrive opp alt garnet jeg kjøper og bruker opp, sterkt inspirert av Monstermønsters ordensinnlegg. Innerst inne skulle jeg helst lagd enda mer system og statistikk over strikkingen min.... Til det formål har jeg kjøpt meg en nett liten sak i resirkulert lær og papir fra Paper Thinks (vi selger dem i museumsbutikken på jobb) og den finnes i alle regnbuens farger. Jeg valgte meg denne lavendelfargede, vårlige:

Foreløpig står det tre prosjekter under januar 2012 og de to andre kommer i senere blogginnlegg. Sokkene veier sølle 20 gram, kjekt å vite- man får en del par på et nøste Kauni, med andre ord.



Etter juleferien er leiligheten kjemisk rensa for alt som lukter jul, men siden det fremdeles er mørkt og stusslig ute må levende lys til. Vårfarger og tulipaner er innkjøpt, bare ignorer det flekkete bordet...vårrengjøringen tar vi i april.


Til slutt et strålende bilde av venninna mi fra nyttårsaften- her likner hun seg selv på en prikk. Da vi ble kjent som seksåringer så hun akkurat slik ut, bare littegranne yngre....

Godt nytt år!


1 kommentar: