FO: Rullende regnbue

1/06/2012


Prosjekt nr 2 som ble ferdig i 2012 (romjulsstrikk) er denne rullegenseren fra Strikk til Nøstebarn (gratis oppskrift her). Jeg har strikket som oppskriften sier, men med 5 cm lengre ermer og bol, i tillegg til at jeg strikka ribb rundt halsen i stedet for glattstrikk. Genseren er størrelse 10 år, og forhåpentligvis vil den passer mottakeren en god stund fremover. Jeg har brukt totalt 220 gram garn- Kauni EQ (regnbue) og Rauma Finull (lys grå).


På dette bildet er fargene mer naturlige. For å få ermene til å matche stripene på bolen har jeg nøsta meg frem til hvert fargeskift, og brutt tråden på hver stripe. Det betyr to tråder å feste per stripe, og det er 15 striper på hvert erme, så det sier seg selv at det ble en del småplukk da genseren skulle ferdigstilles. Det er imidlertid verdt arbeidet, den ble veldig fin!

Rettelse: Her er et bilde av genseren i naturlige farger!



6 kommentarer:

  1. Superfin! Og imponerende trådfest!

    SvarSlett
  2. Den ble rålekker!!! Absolutt verdt trådfestingen når den ble så fin;-)

    Kauni og finull sammen så ut til å funke fint! Jeg hadde tenkt å se litt nærmere på hva jeg kunne strikke det sammen med... takk for hjelpen!!

    SvarSlett
  3. Kjempefin genser i nydelige farger!!

    SvarSlett
  4. Veldig fin! Og at du valgte å lage like striper på ermene som på bolen var verd arbeidet. Det ble helskjønt :)

    SvarSlett
  5. Utrolig flott! Nesten så jeg får lyst å starte på en jeg også. Snart.

    SvarSlett
  6. Super genser! Det var verdt arbeidet med all trådfestinga.

    SvarSlett