FO: Solnedgang

1/16/2012

Når man ikke er helt i form, blir det mye strikketid. For meg er strikking nærmest terapi, og i perioder der livet ikke alltid er like bra, strikker jeg som regel ganske mye. Denne gang intet unntak- dermed blir bloggen hyppig oppdatert og jeg får et oppbevaringsproblem....heldigvis er det mange som skal ha barn rundt meg, så alle babyplaggene får nok bein å gå på.

Siste rest av regnbue-Kaunien  er oppbrukt, av en eller annen grunn får jeg alltid et behov for å bruke opp alt garnet på en gang når jeg har strikket med akkurat denne fargen. De lange fargeskiftene gjør at restegarnet også kan brukes og bli til noe fint, og siste prosjekt ut er en babytunika (eller kjole) strikket med utgangs punkt i Lilla koftan, fra toppen og ned:


Den er improvisert frem, som flere av disse kjolene jeg har strikket tidligere, jeg har brukt mønsteret som utgangspunkt for bærestykket og deretter bare diktet. Såre enkelt, og forhåpentligvis brukbart resultat.

Neste innlegg blir en oppsummering av alle regnbueprosjektene mine- jeg må bare få en oversikt over dem først!
God mandag til dere som er innom.




2 kommentarer:

  1. Fin kjole. Likar godt dette garnet eg og. Har nett strikka feridg eit babyteppe i regnbogefargane. No er det hippocampusvottane til torirot som er på pinnane. Men dei vert ikkje slik som eg hadde tenkt. Men eg får vel strikka dei feridge likevel. Sjølv om eg mista puffen litt :)

    SvarSlett
  2. Så nydelig fin! Herlig med kontraststripen øverst som bryter opp det gule/oransje. Du kan jo snart kalles regnbueprinsessen ;)

    SvarSlett