FOs: Voksebody, djevellue og babysokker

1/11/2012

Min gode kollega som jeg jobber tett sammen med, skal ut i barselpermisjon om noen få strakser, og til den lille nye jenta som kommer i slutten av februar har jeg strikket noen helt enkle basisplagg....
En voksebody som passer etter noen uker og som kan brukes lenge, siden den har to sett med knapper.
Mønsteret kommer fra Fragaria Bergin og heter Benjamins voksebody, den er litt langdryg å strikke, men resultatet blir veldig bra.

Hun får også en djevellue, mønster fra boka Myk start av May B. Langhelle, dette er også mitt bidrag nr 1 til Stort og smått til liten og ny-alongen for januar. Bidrag nr 2 er på pinnene nå...


...og til slutt får hun også et par babysokker som sitter på foten, som etter hvert har blitt en klassiker i mitt strikkerepertoar. 
Alle plaggene er strikket i Askeladden Merinoull, lys grå, og knappene er fra Panduro.




1 kommentar:

  1. Så fint sett! Det settet ser utrolig fint og praktisk ut :)

    SvarSlett