Litt av hvert

1/23/2012

I januar har jeg strikket veldig mye, av den enkle grunn at jeg er syk og ikke på jobb, og dermed har mye strikketid. Vottene på bildet ble imidlertid smugstrikket i romjula nattestid (da jeg hadde fri og kjæresten skulle på jobb, satt jeg oppe og strikka votter som ikke skulle oppdages) for å bli ferdig til bursdagen hans som er på nyåret. Vottene er Pirate Mittens av Adrian Bizilia, strikket i Vamsegarn fra Rauma, det gikk med i underkant av to nøster av hver farge, vottene veier 140 gram. 

På bildet skimtes også et marineblått skjerf, det ble strikka i desember, mønsteret er Scrunchable scarf av Susan Mcconne, superenkelt og veldig fint. Jeg brukte to hesper (200 gram) Abuelita Tjukk merino fra Pickles.

Her er lua fra forrige innlegg (Garfunkel Hat), strikket kun med to farger, ikke tre som mønsteret sier. Jeg droppa dusken etter kjærestens ønske, hadde kjøpt inn pelsdusk og alt som jeg tenkte jeg kunne fjonge meg med i vintermørket, men lua ble beslaglagt så fort den var tørr, så jeg får strikke meg en ny. Garnet er diverse rester, det lys grå som er inni ribben (det er dobbel ribb på denne lua, genialt og varmt) er en liten rest Abuelita Tjukk merino i fargen Gråpus, hovedfargen er koksgrå Sterk fra DSA og mønsterfargen er svart Tinde fra Gjestal.

Ellers har jeg også strikka meg en ny hals til den fine, røde kåpa mi (takk jobbjentene, som ga med gavekort på Syvende himmel til bursdagen, her ser dere hva det ble brukt på). Halsen er min egen, superenkle oppskrift:

Legg opp 25 masker på pinne 12 eller deromkring, strikk riller til garnet er nesten tomt, fell av og sy sammen. Voila-en hals. 

Garnet er Navia Passion, en blanding mellom ull, alpakka og mohair, supermykt på nøstet og klør som f**** på halsen, men jeg bryr meg ikke så mye om akkurat det. I glattstrikk klør det merkelig nok ikke, jeg har brukt garnet til votter og det ble helt perfekt og mykt. Kanskje en runde i vaskemaskinen vil hjelpe.





1 kommentar:

  1. Masse flotte småplagg. Garfunkel-luen skal jeg strikke selv også. Må bare bestemme meg for hvilke farger først.

    SvarSlett