På pinnene...

1/23/2012


Jeg har begynt på et par sokker i neonfarger til kjæresten, med grå bunnfarge og oransje og grønt som stripefarger, inspirert av violaviolas neonsokker på Ravelry
De blir fine, bilder kommer etterhvert. Jeg skal strikke et par til meg selv også, med gul og rosa som mønsterfarger

Ellers har jeg en kragejakke fra Nøstebarn på pinnene til meg selv, strikker i en tråd NZ Lammeuld fra Filcolana og en tråd Shetland Soft i fargen chic. Den blir fin, kombinasjonen av de to gir et melert uttrykk og det liker jeg. 

På pinnene er også et hønsestrikkskjerf (hønsestrikk er egentlig strikking med restegarn, i to farger om gangen), strikkekit er kjøpt hos Rasmilla. Det går sakte fremover, og blir mykt og fint. Skjerfet skal bli over 2 meter langt, med frynser i bunnfargen.


Til sist et prosjekt som ligger og hviler litt, Ranger av Jared Flood, til kjæresten. Jeg strikker i Rowan Felted Tweed DK, et deilig og mykt garn. Jeg er ferdig med 1,5 erme, og gikk litt lei, så jeg satser på denne jakka som turstrikketøy fremover. 






13 kommentarer:

  1. Så fine farger! Både til sokker og genser. Morsomt skjerf og jammen gikk jeg ikke inn på linken og kom ikke til hønsestrikk, men rett til tilbud på ull/kasjmirgarn og bestilte. Lettpåvirkelig som jeg er. Ha en fin mandag! :)

    SvarSlett
  2. Mykje fint på pinnane! Gler meg til å sjå sokkane, for fargane var herlege.

    SvarSlett
  3. Masse flotte prosjekter på gang. Nydelig hønsestrikk-skjerf!

    SvarSlett
  4. Vad mycket fint du har på gång!

    SvarSlett
  5. Hei... :O)
    Jeg har holdt av de to nøstene med Noro til deg.... :O)

    Send meg en amil på synaas@gmail.com slik at vi får utvekslet adresse og konto opplysninger... :O)

    Så flott blogg du har, så spennenende med neon sokker!

    SvarSlett
  6. Anonym1/24/2012

    Nydelige sokker.....Helt fantastiske farger

    SvarSlett
  7. Så herlige farger! Man trenger noen skikkelige fargeklatter i hverdagen. I hvertfall nå når naturen er stort sett hvit, grå, svart og brun...

    SvarSlett
  8. hei du har ikke noe igjen av det neongule garnet, evt tips hvor jeg kan få tak i det??? leter som en gal etter neongult og gjerne med ull i...

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, beklager seint svar, jeg har ikke sett kommentaren din før nå. Garnet får du kjøpt hos 123knit.com. Det fins både i ren merino og i merino/nylon, som det jeg har brukt her.

      Slett
    2. hei det går bra, men jeg finner ikke den neongule, fant electrogul... husker du hva den heter den du brukte?

      Slett
    3. hei jeg har sett litt på siden, men finner ikke det neongule... husker du hva fargen het evt nummer på fargen?

      Slett
    4. Da kan jeg dessverre ikke hjelpe deg. Jeg vet at Madelinetosh, som forhandles blant annet hos Jimmy Beans Wool, har neongult garn i ulike tykkelser, fargen heter Edison Bulb, og det er en limited edition. Hvis du googler det finner du det nok. Det er også fint om du skriver navnet ditt når du kommenterer, evt nick, for kommentarene dine havner i søppelfilteret her hos meg, og dermed får jeg ikke sett dem så fort.

      Håper det hjalp, lykke til!

      Slett
  9. hei, hvor fikk du tak i det neongule garnet?? leter etter slikt...

    SvarSlett