Regnbueprosjekter...

1/16/2012

Under følger en liten kavalkade av alle prosjektene jeg har strikket med Kauni EQ (og diverse andre garntyper, ofte Finull eller liknende). Jeg har en forkjærlighet for Kauni fordi det er godt å strikke med, jeg liker at det er litt grovt og gir litt motstand. Fargeskiftene er en annen grunn til at det blir brukt jevnlig, selv om regnbuemønsteret kan bli voldsomt. Jeg syns det er fint å brekke det litt med striper i ensfarget, nøytralt garn eller annet mønster. Alle lenkene er til Ravelrysiden min, der står det mer om hvert prosjekt. Prosjektene jeg viser her spenner fra 2007-2012.

Fanakofte, strikket i 2007 i Kauni EQ og brun Kauni


Votter, i rester etter fanakofta over


Finlandshette fra Nøstebarn, strikket i rester etter dressen litt lenger ned


Babysokker som sitter på foten, strikket i rester etter nøstebarndressen under


Nøstebarndress, strikket i hvit Kauni og EQ


Regnbuegenser (rullegenser) fra Nøstebarn, strikket i Finull og EQ


Ullbukser, strikket i restene etter genseren over


Solnedgangkjole, strikket i restene etter regnbuegenseren


Fanakofte nr 2, strikket i diverse Kaunifarger og Rauma Gammelserie (hvit)


Nøstebarnteppe, strikket i EQ og diverse smårester ren ull


Babysokker som sitter på foten, strikket i rester etter regnbuegenseren

Ved å strikke striper der ermer og ben skal være like, blir det mange smårester og mange tråder å feste...(jeg nøster meg frem til rette fargeskift og bryter tråden). Det betyr at en får garn til matchende småprosjekter som de over. Nå har jeg strikket mye regnbue på en stund, men det dukker nok opp mer senere- jeg blir visst aldri lei!

9 kommentarer:

  1. Utrolig flotte kreasjoner du har laget!!! Jeg er imponert over hvordan du har jobbet med fargeskiftene slik at armer og ben matcher så godt!!
    Så mange ulike bruksområder... :-)

    Jeg har hatt ett kauni nøste liggende i flere år... må nok hente det frem snart!

    Håper på lysere dager for deg!

    Vennlig hilsen tantemaraj

    SvarSlett
  2. Så utrolig mye fint. Dåner av beundring. Jeg må bare snart få tak i regnbuefarget kauni!

    SvarSlett
  3. Så mye flott du har strikket! Liker godt kauni jeg også, både teksturen og ikke minst fargene. Ha en flott uke!

    SvarSlett
  4. Så mye fint! Jeg er også veldig glad i Kauni, kanskje jeg skal vise fram mine prosjekter også?

    SvarSlett
  5. For en fargefest. Jeg blir så glad når jeg ser dine prosjekter. Har Kauni i mitt stash, og har ikke fått prøvd det... Nå fikk jeg lyst å starte på noe!!!

    SvarSlett
  6. Anonym1/17/2012

    Her var det mye superfint! Jeg har lenge hatt lyst til å prøve Kauni, men etter at jeg gikk på en smell med Noro sin Silk Garden (møkkagarn!) har jeg avventet flere nettkjøp av garn jeg er litt usikker på. Hva slags garn vil du sammenligne Kauni med? Jeg synes særlig det er fint med striper med regnbuefarge og ensfarget. Har du noen tips til hvilke garn som passer sammen da - med tanke på både strikkefasthet og struktur? Og så lurer jeg også hvordan du gjør det med fargeskiftene på for eksempel vottene: nøster du deg frem til hver farge i mellom stripene, eller blir det naturlig så fine fargeskift? Jeg er veldig takknemlig for svar :)

    SvarSlett
  7. Tusen takk for så mange fine kommentarer om prosjektene mine, de varmer. Til deg som lurte på Kaunien, det likner Finull ganske mye- jeg har brukt Finull og Kauni mye om hverandre. Fargeskiftene må en nøste seg frem til, iallefall på ermer og genserboler og slikt- på babybuksa jeg har strikka er det de "naturlige" fargeskiftene i garnet du ser.

    SvarSlett
  8. Det var en imponerende regnbuekolleksjon! (o:

    SvarSlett
  9. Anonym1/30/2012

    Takk for gode svar! Jeg får bare mer lyst til å prøve Kaunien :)

    SvarSlett