Øverst og nederst-alongen januar 2012: Garfunkel hat

1/18/2012


Inne på Uformelt har Bjørg og EllaBerella startet opp en knitalong (og jeg har meldt meg på denne også) der vi skal strikke seks sokkepar og seks luer i løpet av et år. Det er valgfritt hvor mange av mønstrene man vil strikke, jeg har valgt å bare strikke lua i første omgang.


Mønsteret er Garfunkel hat, og jeg har strikket lua i restegarn. Bunnfargen er koksgrå Sterk fra Du Store Alpakka, mønsterfargen er svart Tinde fra Gjestal og den lys grå ribbekanten (den er dobbel) inni lua er Abuelita Tjukk Merino fra Pickles. 


Det hører egentlig en dusk til, men jeg valgte å droppe den. Kjæresten snappa lua med en gang den var tørr, så da sparer jeg pelsdusken jeg kjøpte fra Marte Helgetun til noe annet.


Fellinga ble improvisert, siden jeg gikk tom for garn. Men lua sitter fint, kjæresten er fornøyd og den er myk, varm og god. 


På innsiden ser den slik ut som dette. Fargene er helt feil på bildene, jeg har brukt Hipstamatic for å unngå blitslys, men det gjør at bildene blir noe grønnaktige....snart er dagslyset her igjen og da blir det så mye enklere å ta fine bilder.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar