WIP: Funny scarf

1/18/2012

Først må jeg få takke for alle de fine kommentarene på forrige innlegg med regnbueprosjektene mine- de varmer et strikkehjerte i en usedvanlig grå januar måned....


Inne i Oljebyen på Uformelt har vi en knitalong gående, vi er en gjeng som strikker Hønsestrikket halstørklæde (funny scarf) fra Rasmilla.dk. Jeg har kommet et lite stykke på mitt, skjerfet skal være langt (nærmere 2.5 meter) og mitt måler nesten 1 meter. Jeg har måttet bestille ekstra garn til bunnfargen (Rasmillas Yndlingsgarn, farge Bly) fordi strikkefastheten min ikke stemmer helt, jeg strikker visst strammere enn jeg skal. Det er gøy å holde på med, men litt krevende å sitte og følge med på diagrammer hele tiden. Skjerfet skal ha frynser i bunnfargen og enkelte av mønsterfargene til slutt, og når jeg kommer halvveis (når enn det blir) må jeg snu diagrammene opp-ned så de blir vist rett vei når jeg har skjerfet på. 

Garnet, som er halvparten ull og halvparten bomull, er mykt og deilig å strikke med, jeg liker motstanden det gir, og så er det utrolig lett og luftig, selv om garnet holdes dobbelt. Fargene er bittelitt melerte, og det gir litt ekstra liv til teksturen. Det kan dog være at jeg supplerer med litt bomullsgarn fra Søstrene Grene for å få litt mer spenstige farger, jeg er nemlig ikke helt fornøyd med fargesammensetningen. 

1 kommentar:

  1. så stilig! og så fine farger du har brukt! Blir spennende å se når det har nådd ønsket lengde :)

    SvarSlett