WIP: Hønsestrikket skjerf

1/30/2012

Nå er jeg halvveis på høneskjerfet mitt, og har markert med piler hvor mønstrene snur (for at de ikke skal vises opp-ned når en har skjerfet på seg). 
Jeg har brukt 150 gram av bunnfargen (Bly), og har 150 gram igjen til resten av skjerfet, pluss 50 gram til frynser. 

Sånn ser skjerfet ut nå, det er noe lysere og fargene er mer brutte i virkeligheten. Jeg har ikke strikket etter noe som helst slags system, men forsøker å jevne ut fargene litt. Det vil vise seg om jeg klarer det på resten av skjerfet! Morsomt strikketøy, men det krever en del tankekraft, og det går litt seint....likevel, jeg håper å få det ferdig før midten av februar!

5 kommentarer:

  1. Å wow!!! det var mye jobb i et skjærf, men så blir det skikkelig lekkert og :) Hærlig :)

    SvarSlett
  2. strikkepanja1/31/2012

    Så utrolig stilig! Det er rett ut av hønsestrikkboken :-) Veldig lurt å huske på å snu mønsteret, det tror jeg ikke jeg hadde husket...

    SvarSlett
  3. Så stilig med pilene! Det var en flott ide. Jeg samler garn til mitt enda, og gleder meg til å sette i gang. Ditt blir fint!

    SvarSlett
  4. Oi oi, for et utrolig fint skjerf. Du må jo være tolmodigheten selv. ;)