FO: Babybukser

2/24/2012

Jeg kom over mønsterheftet "All you knit is love" av danske Susi Hausmann via Ravelry, og det måtte jeg bare ha. Alle mønstrene er supersøte og enkle, jeg har prøvd meg på ett av dem, nemlig en glattstrikket babybukse:

Et enkelt og kjapt lite strikketøy. Det eneste jeg stusset på var at ribben nederst på buksebeina skulle strikkes frem og tilbake og syes sammen etterpå....det stod ingenting i mønsteret om at bena skulle strikkes frem og tilbake, så derfor så jeg ingen vits i å gjøre dette. Det funka fint å strikke hele buksa rundt og rundt.
Garnet er Tynd Uld fra Geilsk, og det gikk med omtrent halvparten av et nøste. Fargen på bildet er imidlertid helt gal, den er mye mer rosa i virkeligheten:

(bilde lånt fra geilsk.dk)

Søt bukse som det sikkert blir strikket flere av. Garnet og mønsterheftet anbefales! 



8 kommentarer:

  1. Hefte bestilt! (Mamma hadde sitt med i helgen, og jeg lot meg friste veldig)

    Kjempefin farge til buksa!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det. Et veldig kjekt hefte, jeg har planer om å strikke meg gjennom det...

      Slett
  2. De var fine!! Tror oxo at jeg må ha det hæfte. Kiggede lige lidt videre , fantastisk halstørklæde du har strikket , hønstrik er cool !!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Vilma. Heftet er veldig fint, og takk for ros om hønseskjerfet mitt, det er jeg stolt av!

      Slett
  3. Nydelig bukse, og absolutt et hefte jeg burde ha ser jeg ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, det anbefales. Jeg kjøpte mitt på Capris.

      Slett
  4. Anonym2/28/2012

    Jeg har også nettopp bestilt heftet. Nydelig! Gleder meg til å bli inspirert av å se deg strikke deg gjennom det.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk =) håper å se flere strikkede prosjekter fra heftet inne på Ravelry

      Slett