Stort og smått til liten og ny: Februar

2/09/2012

i Stort og smått-alongen for februar er mønstrene rullegenser og sokker. Jeg kommer ikke til å strikke sokkene denne gangen, men rullegenseren er et mønster jeg etterhvert har blitt glad i. 


Fargene er nærmest umulige å fange, de er dusere i virkeligheten. Genseren har jeg strikket på pinne 2.5 og 3, og Shetland Soft er brukt (med unntak av de koksgrå kantene, som var en bitteliten rest NZ Lammeuld fra Filcolana). Fargene heter chic (den rosa), coral (den korallfargede på erme- og bolkant) og cantaloupe (den oransje). Jeg slår et slag for Shetland Soft, akkurat nå er Malsen og mor som forhandler garnet dessverre stengt, men jeg håper at butikken vil åpne igjen. Det er vanvittig drøyt, og blir mykt og deilig loddent etter vask. 

5 kommentarer:

  1. Hærlig, elsker fargene sammen :)
    Christel

    SvarSlett
  2. Så fin rullegenseren ble i de fargene!
    :)

    SvarSlett
  3. Kjempefin genser! :)

    SvarSlett
  4. Spennende farger sammen, en kombinasjon jeg ikke hadde kommet på av meg selv :) Flott og praktisk genser!

    SvarSlett
  5. Denne likte jeg kjempegodt også, så mye fint du strikker!
    Superfine farger!

    Påskeklem!

    SvarSlett