Babystrikkerier

3/15/2012

I det siste har det blitt mye babystrikk på meg, raske og enkle små prosjekter. Først ut er denne undertrøya fra Strikk til nøstebarn, den har jeg strikket i Blackhill Højlandsuld, farge piggy, og siden jeg gikk tom for den, supplerte jeg med Geilsk Tynd Uld i den syrinfargede fargen foran. Knappene har jeg kjøpt på Etsy, undertrøya er str. 2-4 år og skal til ei lita tulle i Trondheim.

Stort og smått til liten og ny-alongen har undertrøyer som tema, og jeg har brukt Ruth Sørensens mønster. Disse trøyene er ganske like, men et par små ulikheter i mønstrene har de jo. Jeg har brukt Arwetta Classic, dette er den minste størrelsen og passer en nyfødt. Knappene er fra Epla. 

En liten non-stop-top (mønster fra Torunn Espe) har det også blitt, i minste størrelse, men denne strekker seg veldig. Denne er også strikket i Arwetta Classic, som egentlig er et strømpegarn, men supermykt. Det er forsterket med litt nylon, og da vil jeg tro at plaggene holder lengre.

Ei monsterbukse (mønster fra Hrönn Jónsdottir) har det også blitt, riktignok uten øyne og tenner (foreløpig). Denne er strikket av opprekksgarn fra en gammel topp som jeg aldri brukte, men garnet er like fint. Det mørkegrønne er Cascade 220, stripene er Arwetta Classic. Størrelsen er ca 18 måneder, men jeg har strikket bena lengre så buksa kan vare. Dette er altså baksiden, der monsterets ansikt er (og munnen er forhøyningen som gir plass til bleia)

Til sist ei kragejakke fra Strikk til nøstebarn, minste størrelsen. Denne er strikket i Blackhill Højlandsuld, farge piggy og elefant, knapper fra lageret og Epla. Nå blir det en pause med babystrikk kjenner jeg, på pinnene har jeg flere store prosjekter....




6 kommentarer:

  1. Å, det var mye fint her! Likte spesielt godt den nederste, kragejakken som du har brukt nydelige farger til ;) Mange små som får varme seg i dine plagg nå....

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Elisabeth. Jeg satser på at de faller i smak hos mottagerne =)

      Slett
  2. Hei!
    Kom over bloggen din via, via og angrer ikke. Her var det jammen mye fint! Legger meg til som følger, og kommer snart tilbake:)
    hilsen Frieblonder

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det, og hyggelig at du vil følge meg =)

      Slett
  3. Kjempefine baby- og barneting du har laget! Det er gøy (og nødvendig innimellom alt det andre) med småplagg som gir rask framgang. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, det er herlig med noen kjappe prosjekter innimellom.

      Slett