FO: Babys uldne undertrøye

3/29/2012

Nok en liten vest er kommet av pinnene, knappe 22 gram NZ Lammeuld fra Filcolana gikk med til denne. Jeg har modifisert mønsteret bittelitt, som heter Model D og kommer fra danske Hjertegarn. 
Jeg strikket største størrelsen (24 mnd) , men med litt tynnere garn enn oppskriften sier, så jeg tipper denne vil passe en ettåring og kan vare en stund.

I originalmønsteret skal det festes en liten knytesnor øverst ved halsen, det syns jeg ikke er så veldig fint, så jeg lagde to knapphull i stedet. Knappene er fra lageret og kjøpt på Epla, i en fin blåfarge. Jeg syns vesten kan brukes til begge kjønn, knapper gjør mye i forhold til det. 

Jeg har fortsatt å veie alt jeg strikker, og i mars har jeg strikket opp totalt 511 gram. Den stripete jakka fra forrige innlegg er ferdig, men jeg har fremdeles ikke funnet perfekte knapper, så bilder kommer når den har  fått slike, og en tur i vaskemaskinen. Vesten er forresten heller ikke vasket, satser på at den blir litt tettere etter det.
Fin påske til alle som er innom, her skal vi ha bypåske med vårrengjøring, eksamenslesing (heldigvis ikke for min del) og ellers kos og avslapning!


Rettelse: Etter en tur i vaskemaskinen, på "premium ullprogram" har vesten plutselig blitt merkbart lodnere og tettere, og ikke minst krympet til en str. 6 mnd....ikke nok med det, favorittlua og mactchende hals strikket i Vikings Eco-Alpaca er krympet til det ugjenkjennelige, så nå må jeg strikke nytt...sukk. Vesten ble egentlig bare finere, men ullprogrammet på den vaskemaskinen kan visst ikke vaske alpakka....


4 kommentarer:

  1. Den var yndig , og må strikkes..snart :-))

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Vilma. Det blir nok flere av denne, dog med større pinner så vaskemaskinen tillater større størrelser enn 6 måneder.

      Slett
  2. Åh, denne er så fin, må få til å strikke den en dag! Nydelig! Fint med knapper :o)
    Prøvde å poste en kommentar til stripestrikkinga di i turkise og oransje, men fikk det ikke til, hva slags garn er det? Nydelig fargekombinasjon! Knallfint garn, ligner litt på mitt summer sky heather....
    Klem fra meg

    SvarSlett
  3. Tusen takk skal du ha! Garnet på halsen er diverse rester av totrådsgarn, som nøstebarn sitt, NZ Lammeuld osv....=)

    SvarSlett