FO: Puff Daddy om igjen

3/07/2012

Puff Daddy (mønster fra Pickles) ble ferdig i fjor, strikket i Easy fra Sandnesgarn. Puffen holdt seg fin i en uke, og så begynte den å nuppe og samle støv.....etter det har den skammet seg bak sofaen, og jeg har lenge tenkt på å strikke nytt trekk til den. 

Problemet var bare at jeg ikke hadde nok garn i lageret til å dekke hele puffen, dermed ble løsningen å hekle halvstaver i restegarn.

Sånn ble resultatet, og jeg er veldig fornøyd, selv om det ikke ble så pent på undersiden. Garnet jeg har brukt er (fra toppen og ned) 50 gram rosa superwashgarn fra Gjesdal, 50 gram neonrosa Arwetta Classic, 150 gram oransje Freestyle, noen få gram guloransje Cascade 220, 50 gram neongul Arwetta Classic og til slutt en rest neongrønn Arwetta Classic på undersiden.

Sånn ser den ut under. Dette er nok ikke blant de peneste stykker arbeid jeg har gjort, men jeg er fornøyd og puffen får stå fremme. Den fungerer godt som fotskammel, og er faktisk god å sitte på. Inni den er to dyner og en gammel akrylgenser.


6 kommentarer:

  1. Kjempefine begge to, men den hekla puffen var hakke kulere! ;) Jeg har strikket puff i Hubro...håper den holder seg bra...hun på butikken sa den ikke skulle nuppe så da får vi satse på det! ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Jeg så din, den var veldig fin. Satser på at den holder seg fin. Jeg kunne godt tenkt meg flere....

      Slett
  2. så stilig den ble! Jeg digger puff daddy, men den ble enda stiligere med hekla trekk!

    SvarSlett
  3. Det var en skikkelig bli-glad-puff! ha en finfin dag.

    SvarSlett