FO: Stjerner og planeter

3/30/2012

Denne har vært ferdig en liten stund, jeg har bare manglet knapper. At det skulle være så vanskelig å finne nøytrale, grå plastknapper trodde jeg ikke, men omsider dukket de opp. Jakka er strikket etter Christellies anvisninger på Ravelry, og litt etter eget hode. Den er strikket fra toppen og ned, så jeg har kunnet prøve den på underveis hele tiden. Det har gått med ca 100 gram Noro Kureyon Sock og litt over 100 gram Spire fra Gjesdal, så dette er en lett og varm jakke. 

Ikke verdens beste bilder dette, det kommer nye og bedre når jakka har fått en vask og jeg har en fotograf i hus.
Ha en god fredag alle sammen, jeg strikker videre på den lange Bettykjolen min, skal starte på raglanfellingen nå, og satser på å ha den ferdig i kveld!

Rettelse: Her er nye bilder, kanskje ikke så mye bedre, men litt lettere å se stripene:
Jakka på baksida. Denne gangen tok jeg meg ikke bryet med å matche ermene, men siden fargene er ganske avstemte syns jeg ikke det gjør noe.


Her er jakka etter en tur i vaskemaskinen, den ble tettere og en anelse kortere, litt skjev på bildet her, men ellers fin.


En siste detalj- her kommer fargene ekstra godt frem.





10 kommentarer:

  1. Fin jakke, så fint med striper!
    liker så godt å strikke oppnedgensere, men har ikke prøvd jakke, heller ikke slik hals.
    Takk for hyggelig hilsen på bloggen min, veldig koselig!
    God påske til deg også!
    Klem

    SvarSlett
  2. Tusen takk for det =) den har visst blitt bittelitt mindre i vask, så nå er jeg veldig spent på passformen når den er tørr....fra toppen og ned er superenkelt og veldig praktisk, så kan en prøve på underveis...

    SvarSlett
  3. Kjempe flott jakke! Likte veldig godt fargene! :) Spennende med fra toppen og ned metode, det må nok prøves ut en gang! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, veldig enkelt og greit med topp-ned-strikking =)

      Slett
  4. Den blei berre lækker!! Du kledde den veldig godt!!
    God påske, Snupp!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk takk, god påske til deg også!

      Slett
  5. Anne Marit3/31/2012

    Kjempefin jakke! Kunne tenkt meg ei sånn ei :) Bra knappevalg da de tar opp litt av den lyse fargen i jakka :D Fint!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk =) strikk, strikk!

      Slett
  6. Herlighet så nydelig den ble! Fargene var så duse og avstemte og fasongen ble jo bare lekker på deg.. Kos deg med nyjakke i påsken....

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk skal du ha! God påske =)

      Slett