På pinnene

3/16/2012

På pinnene har jeg etter all babystrikken kun prosjekter til meg selv og kjæresten. Det øverste bildet viser ei jakke strikket fra toppen og ned, med V-hals og ribbekanter. Jeg bruker Noro Silk Garden Sock til stripene og Spire fra Gjestal til bunnfarge. 

Neste prosjekt er en lang versjon av Pickles´ Bettygenser, strikket i en tråd Duo merino fra Design Club DK og en tråd ull/kasjmir fra Garnudsalg.dk. Begge ermene er ferdige, og jeg har strikket 15 cm på bolen. Jeg har imidlertid ikke nok Duo, så her må det bestilles mer før den kan ferdigstilles.



Til kjæresten strikker jeg standhaftig videre på Ranger, design av Brooklyntweed/Jared Flood, et veldig kjedelig stykke strikk i mørk marineblå Felted Tweed fra Rowan, men fint blir det. Begge ermene ferdige, bolen gjenstår.



Til slutt, et restegarnsprosjekt som det strikkes litt på hver gang jeg har en rest av rette fargen til bunnfarge eller striper. Halsen A million stripes strikkes rundt og rundt, med en vrangmaske i hver side for å få halsen flatere, og for å skjule fargeskiftene. Genialt! Jeg har en stripefordeling på 9 x 4 i bunnfargen, og 7 x 4 i mønsterfargen. På den måten overlapper stripene litt, uten at det blir for skjematisk. Fargene i bunnen går i lyse pasteller, hvitt, blått osv, mens mønsterfargene går i rød- og rosatoner, for å ha litt system. Dermed kan det ta en stund før denne blir ferdig, for stripeantall og garnmengde og tilsvarende farge må stemme overens for at jeg skal bli fornøyd. Det var noe med en indre autist.....

God helg til alle som er innom, jeg satser på å strikke videre på den øverste jakka, den brenner etter å bli ferdig!



7 kommentarer:

  1. Så mye fine babystrikkerier! Men skjønner jo at du vil ha litt til deg selv og kjærste nå:)
    Stripeprosjektet ditt ble jeg helt betatt av ....flotte farger! God helg, og kos deg med strikken!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Lena. Ja, nå er det på tide med litt egoprosjekter =) god helg til deg også!

      Slett
  2. mange lekre sniktitt :)

    SvarSlett
  3. Så mye fint! Jeg ble superinspirert, masse som havner i køen på Ravelry. Særlig stripecowlen!

    SvarSlett
  4. Mye spennende på pinnene her:)
    Jeg liker fargene du velger.
    Setter deg på bloglista mi for her har jeg lyst til å se mer!

    SvarSlett
  5. Her var det mye fint på pinnene! Er også en av dem som falt for den stripete halsen - den kommer til å bli kjempelekker!

    SvarSlett
  6. Tusen takk, alle sammen! Gleder meg til halsen er ferdig....Marit, jeg må inn og se på din blogg og =)

    SvarSlett