Baby i rib

4/24/2012

Innimellom alle de pågående prosjektene har jeg produsert noe småstrikk. Denne babytrøya, Baby i rib, er et enkelt og greit mønster, jeg syns bare det er bittelitt knotete for en så enkel topp. Dermed blir det nok ikke noen flere av denne. Jeg har strikket en for noen år siden, og den knota jeg like mye med. 
Men toppen ble veldig søt, og ikke fullt så knallrosa som bildet viser. Jeg har brukt i underkant av 50 gram Tynd Uld fra Geilsk, i farge nummer 33 som dessverre går ut (men som det er tilbud på i skrivende stund hos geilsk.dk!)

Et annet, lite prosjekt er månedens bidrag til Stort og smått til liten og ny-alongen inne på Uformelt. Mønsteret heter Sourball bonnet, og jeg har brukt under 50 gram Cashmerino DK fra Debbie Bliss. Jeg valgte å strikke en icordsnor fremfor å bruke et bånd i lua. Søt og myk!


13 kommentarer:

  1. Søte! Baby i rib var lenge barselgavefavoritten min, kjekk å strikke noe som passet uansett kjønn.

    SvarSlett
  2. Jeg har samme erfaring som deg når det gjelder baby i rib. Supersøtt plagg, men knotete å strikke. Så jeg har også strikket en, og det blir nok med det :-)

    Lua var alldeles nydelig, noe som ble understreket med den vakre fargen. Jeg er så begeistret for babyplagg i annet enn pasteller. Synes de små babyene har så frisk farge i kinnene at de gjerne kan ha litt skarpere farger enn pastell :-)

    SvarSlett
  3. Herlige plagg! Fikk skikkelig lyst til å strikke en baby i rib nå. :)
    Lua ser også kjempedeilig ut.
    Jeg har faktisk også en babylue med bølgemønster på pinnene (et eller annet sted). Mønsteret på den er fra drops og på litt mindre pinner, ellers likner de veldig.
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det. Ha en fin dag du og!

      Slett
  4. Herlig! Rakk aldri å strikke baby i rib mens frøkna var baby.. Får ta det på neste :) Den lua var bare helt nydelig!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Gjør det, veldig søt liten sak. Tusen takk!

      Slett
  5. Skjønne små plagg!! Skjønner at jeg skal holde meg unna rib-vesten. Babyplagg skal helst være enkle å strikke, spør du meg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk takk. Ja, den var ikke vanskelig, bare unødvendig mange omveier, syns jeg. Men fin er den jo.

      Slett