FO: Emilien og Betty kjolegenser

4/02/2012

Denne jakka har vært ferdig lenge....faktisk helt siden september 2011, og jeg begynte å strikke den i juni 2011. Den ble liggende i et skap noen måneder før jeg fikk somlet meg til å kjøpe glidelås, og enda noen måneder før jeg fikk sydd den på.

Mønsteret er Emilien, og jeg har brukt Peer Gynt, husker ikke helt hvor mye garn det gikk, men jeg kjøpte 10 nøster og hadde noen igjen da den var ferdig.


Grunnen til at dere ikke får se hele jakka er at vi var på Solastranda for å gå tur, men det var så bitende kaldt at dette var alt jeg fikk ;)
Forøvrig har jeg strikket skjerfet og lua som kjæresten har på seg også, jeg er heldig som har en ullelsker som gjerne vil ha flere plagg, og som bruker dem flittig.


Hetta ble atlfor stor, jeg gjorde noe feil i mønsteret (aner ikke hva), men kjæresten er fornøyd, så da er jeg også fornøyd.

Bettygenseren (kjolen) min har vært ferdig et par dager, det er en lang versjon av Pickles´ Betty, og jeg er veldig fornøyd- denne strikka jeg i en tråd Duo merino og to tråder kasjmir/ull fra Garnudsalg.dk. Det gikk kjapt på pinne 6, og kjolen ble tett og god etter en runde i maskina

Her orka jeg ikke ha jakka åpen lengre....jeg har også på meg votter strikka i dobbel Shetland Soft, og mitt elskede Malabrigosjal som nesten er tovet etter masse bruk.

Kjolen kunne med fordel vært bittelitt lengre bak, men med tykke tights under går det greit.
Det blir ikke min siste versjon av Betty, jeg har allerede en ny under planlegging, men først skal diverse andre prosjekter ferdigstilles.

God påske!






8 kommentarer:

  1. Utrolig fine begge deler, og så er dere jo vakre modeller i tillegg. Hadde vært morsomt med bilde av dere sammen i de flotte strikkeplaggene! Kjolegenseren var rett og slett herlig, noe jeg kunne tenkt meg selv.. Ha en veldig fin påske :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk skal du ha! Et fellesbilde hadde vært moro, det har du rett i....vi trenger bare en fotograf. Kjolegenseren blir en favoritt, den gikk kjapt å strikke- anbefales! God påske til deg også!

      Slett
  2. Så utrolig flotte plagg! Kjenner jeg er ekstra misunnelig på den Bettykjolesaken altså! Så rådeilig ut!!! Ønsker dere begge en strålende påske!=D

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, og god påske til deg også =)

      Slett
  3. Åhoho, jeg bare digger Bettykjolen din! Lurt å legge til litt lengde. Synes denne versjonen var mye finere enn originalen, jeg.
    Ønsker deg en deilig siste rest av påska. :)

    SvarSlett
  4. Tusen takk skal du ha. På den neste blir det enda mer lengde tror jeg. Ha en fin dag =)

    SvarSlett
  5. strikkepanja4/10/2012

    Emilien ble veldig stilig i svart og hvit. Jeg tror ikke du har gjort noen feil på hetten, jeg har strikket jakken også og hetten min ble også gigantisk. Så da har vi i alle fall klønet det til på samme måte :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Det forklarer jo litt, når hetta di også ble stor....jeg skal strikke en til, det blir spennende å se hvordan hetta blir da.

      Slett