FO: Stripejakke og litt småstrikk

4/13/2012

En stripete, søt liten sak har flydd (snarere ruslet....) av pinnene, dette var drøy kost, men verdt arbeidet. Jakka er strikket fra side til side, og sydd sammen under ermene. Mønsteret kommer fra Garnstudio. 


Sånn ser baksida ut. Jeg har brukt litt over 100 gram Noro Kureyon Sock, pluss diverse smårester av ullgarn i samme tykkelse, og resten er hvit Sisu. Jeg har ikke veid jakka ennå, men tipper at den havner på rundt 200 gram. 
Jeg strikket str. 12-18 måneder, det tror jeg stemmer fint. Eneste minuset er at halsen ser litt vid ut, men det kan jo løses med litt hekling på innsiden, dersom det blir et problem seinere.

Ellers har jeg strikka noen små sokker, som vanlig Knitgirl sine Babysokker som sitter på foten. Bloggen er lukket, men om man kontakter henne via Ravelry (Knitgirlinnorway) skal det la seg ordne å komme inn på den igjen. Disse er ca str 1 år og strikket på pinne 3 i Knitting Goddess´strømpegarn og en rest grå Arwetta Classic

En retrovariant i Sisurester etter jakka ble det også, med en skarve stripe Shetland Soft i oransje (cantaloupe) fra Malsen og Mor. Disse passer nok fra nyfødt-2 måneder, strikket på pinne 2,5 med litt færre masker.


På pinnene nå har jeg et nytt prosjekt til meg selv, nemlig Featherweight cardigan av Hannah Fettig. Strikker i Duo Silkemerino og håper denne blir fin (og at jeg har nok garn)....resten av prosjektene får hvile så lenge.

God helg!


11 kommentarer:

  1. Deilige plagg! Babyting er super "pausestrikk" innimellom alle storprosjektene. Også er det jo så koselig.
    Du er en kløpper på plagg til både liten og stor. :)
    Likte spesielt godt retrosokkene.
    Jeg har også fått skikkelig dilla på Knitgirlsokkene, og har strikket noen par siden sist.
    Ønsker deg en deilig helg! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! De sokkene er geniale. God helg!

      Slett
  2. LOVE LOVE LOVE!!! Jakka var superstilig, den må jeg legge i køen min.Det er alltid så mye god inspirasjon å få her på bloggen din.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk skal du ha. Måtte inn og se på bloggen din, og nå har du fått deg en ny leser. Masse fint =) god helg

      Slett
    2. Takk for det:-) God helg til deg også.

      Slett
  3. Jakka var kjempefin, og skikkelig lekkre farger, den blir lekker på en liten kropp :) Fine farger du har valgt til cardigan din også :)

    God helg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk takk. Rester og hvitt syns jeg ofte fungerer fint sammen =) ha en god helg!

      Slett
  4. Åh, den jakken ble bare så fin i alle de fargene!
    Heldig er den som får den.
    Ha ei fin helg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, og i like måte =)

      Slett
  5. MarteS @ Ravelry5/07/2012

    Supersøte babysokker! Disse sitter faktisk kjempebra på foten, mine søte små har utallige varianter i sokkeskuffen!
    Knitgirl har ikke sluttet å blogge ! Hun har byttet nick ( det er en annen som kaller seg Knitgirl også, men det ikke mange babysokkene og myke ullplagg å oppdrive hos henne...) ! Hun kaller seg nå Knitgirlinnorway, du finner henne på Ravelry :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk takk. Jeg fant ut av det med bloggen, har henne allerede som venn på Ravelry =)

      Slett