Nye prosjekter

4/14/2012

Jeg har kjøpt meg et par strikkekits fra Pickles, nemlig Lang bringebærgenser og Lett sommergenser. Til bringebærgenseren valgte jeg fargen Rips, i 3tråds babymerino, som bildet viser. Denne fargen var mørkere i virkeligheten enn det så ut som hos Pickles, men likevel fin, så det gjør ingenting. 


Til sommergenseren ble det fargen Holly, som best beskrives som lys støvet blågrønn. Garnet er Pickles eget Organic Thin Cotton, som jeg gleder meg til å prøve- det kjennes nemlig ikke ut som bomullsgarn, og det er jo positivt for en som foretrekker ull og denslags fibre. 
Zilie og jeg har en liten samstrikk på gang, så når hennes garn til sommergenseren kommer, skal vi strikke den sammen. Enn så lenge utsetter jeg å nøste opp garnet (7 nøster a 50 gram er kjedelig....) og strikker videre på den fjærlette jakka mi som ser ut til å bli lekker!

Bortsett fra strikking blir det sofatjeneste, jeg er slått ut av en luftveisinfeksjon og lei av å være syk...så nå bør våren komme, med frisk luft og sol og masse energi dalende ned i sofaen til meg! 

Takk for de fine kommentarene på forrige innlegg, jeg lurer på en ting- når jeg svarer i kommentarfeltet, får dere som har kommentert beskjed om det? 

5 kommentarer:

  1. ÅÅ, så mye kjekt garn du har kjøpt.... skulle ønske jeg hadde tid til litt mer.. happy knitting!

    SvarSlett
  2. =) tid har jeg nok av for øyeblikket. Snop deg litt garn du og...

    SvarSlett
  3. Ah, nydelig garn. Organic Cotton fra Pickles har jeg strikket med, og det gikk helt fint. Jeg er ikke glad i bomull nemlig ;)

    SvarSlett
  4. Lett sommerbris så herlig ut da :) strikker på bringebær genseren for øyeblikket, den tar tid, så håper størrelsen blir bra <3 Lykke til videre med strikkingen, kjærestemannen var søt i halsen ! ;)

    SvarSlett
  5. Godt å høre, Elisabeth! Det kjennes deilig ut, iallefall. Renathe, blir gøy å se bringebærgenseren din også. Min ligger litt på vent foreløpig. Og ja, kjæresten er søt i det meste, men han kler på merkelig vis det meste av mine strikkerier ;)

    SvarSlett