Startitis

4/23/2012

I det siste har jeg hatt en lei trang til å starte nye prosjekter, uten å fullføre de jeg holder på med.
I strikkeverdenen fins et eget begrep for det, startitis, og det passer godt syns jeg, en starter og starter på nye ting.
I skrivende stund har jeg syv prosjekter på pinner og heklenål, jeg har gjort ferdig noen småprosjekter, men disse ble påbegynt etter de andre...
Som om ikke det er nok, har jeg en million planer om nye prosjekter i hodet til enhver tid.
Dermed presenterer jeg resultatet (eventuelt symptomene):

Ranger, jakke til kjæresten i Rowans Felted Tweed DK. Denne har jeg vist frem ved et par anledninger, og den har ikke vokst nevneverdig siden sist.

Millioner av striper, hals til meg selv i totrådsgarn, som var ment å være et langtidsprosjekt, ettersom jeg bare ville bruke restegarn på denne. Den har vokst litt, men så ble det kjedelig, og jeg vurderer å legge den i bilen for å ha den som turstrikk.

Sukkertøygenser, babygenser i sokkegarnet vist over (de gule, rosa og korallfargede hesplene, pluss det grå), her mangler jeg et rosa hespel som skal bli resten av ermene, så det ligger stille av den grunn.

Fjærlett, jakke til meg selv i Duo Silkemerino, herlig og myk og bare bittelitt kjedelig. 

Havbrisgenser, også til meg selv, i Pickles Thin Organic Cotton. Et herlig garn, men det er tungt å strikke på pinne 9 mm.

Emilien II, jakke til kjæresten, samme mønster som denne, men i ensfarget (svart) Lima denne gangen, Kjekt prosjekt, men egner seg kun i dagslys.

Til slutt er det Bestemor Strømpe, et hekleteppe på tynn krok med tynt garn, det skal bli et vognteppe, og det går sakte, men sikkert fremover.

Nå kunne jeg lista opp alle prosjektplanene jeg har, men da er jeg redd det blir enda flere på denne lista, så jeg lar være. 
God uke til alle som er innom!







2 kommentarer:

  1. Det er fint å ha flere prosjekter på gang:)

    SvarSlett
  2. Så mye fint du har på pinnene! Ser jo fordeler med å ha noe å velge mellom når det blir kjedelig, men også fordeler med å ha bare ett prosjekt om gangen :)
    Lykke til med alt det flotte....

    SvarSlett