Ullelskeren

4/16/2012

Kjæresten er glad i ull, så glad i ull at han av og til stjeler mine ullplagg (i skrivende stund er han også iført min korallrosa joggebukse, i mangel av egne, rene....). Her er et fint eksempel- en alpakkahals som jeg ser på som ganske feminin, var i grunnen ganske stilig på han. Eneste minuset er at den loer, så han får grå ulldotter i skjegget ;)
Lua er hans, og den er strikka i Navia Uno, 50 gram på pinne 3. Halsen er i Misti fra DSA.
Bildet ble visst litt på siden, men det er jo dette innlegget også.

6 kommentarer:

  1. ja..godt gutta også..ser nytten og tar etter stilen..vår..hi,hi..har også en kjæreste som har "ørten"luer....og ullsokker..men ingen jeg har strikket..enda..er nybegynner,,,men har nesten lovet ham..at ullsokker skal det bli..;)
    En fin uke til deg;)

    SvarSlett
  2. Så bra, ull er gull!
    Halsen var superfin på han, ikke feminin i det hele tatt.

    SvarSlett
  3. Takk takk. Ullsokker blir han nok glad for, Annki. Hals skal han også få, Marit- men i ren ull tror jeg, så det ikke henger igjen noe i skjegget...

    SvarSlett
  4. Hehe, er så artig med gutter som driter i om de går i kjærestens klær og ting! Stjerne i boka! Samboeren i dette huset spør stadig om jeg ikke kan strikke noe til han og... kanskje på tide?:)

    SvarSlett
  5. Veldig fin hals :O) passer godt til en mann!
    er den strikket i rillestrikk som et langt skjerf og sydd sammen?
    Navia garn har jeg ikke prøvd, har et nøste på vent, som jeg har tenkt å farge...kjennes supermykt ut i allfall.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er rillestrikk ja, mener jeg la opp 20 masker på pinne 12 og strikka opp 2-3 nøster, og sydde sammen. Navia er kjempedeilig, syns det er godt og mykt å strikke med, og det holder seg fint.

      Slett