WIP: Havbris/Lett sommergenser

4/15/2012

Den spede starten på min lette sommergenser, som jeg håper skal bli brukt både i New York og på båtturer i sommer....den får bli med til Toscana også, forhåpentligvis trenger jeg den ikke der.
Genseren strikker jeg på litt større pinner enn mønsteret sier, jeg bruker pinne 6 i stedet for 5.5 mm på ribben, og har planer om pinne 9 fremfor pinne 8 mm på bol og ermer. 

Det dumme er bare at det er et stort hull i pinnebeholdningen min! Fra pinne 2-7 mm er jeg godt utstyrt og vel så det. Men så, fra pinne 7- 12 mm er det ingenting! Her må ut og handles utstyr. Det betyr at genseren blir liggende og skrike på meg i kurven til i morgen, da får jeg håpe at den lokale garnpusheren har pinnestørrelsene jeg trenger for å komme opp på et akseptabelt nivå hva pinnebeholdning angår. 

For en tid tilbake ryddet jeg i pinnene mine, jeg hadde en hel haug gamle plastpinner som aldri ble brukt fordi de var så vonde å strikke med. I går kveld angra jeg et lite sekund, da jeg hadde dandert meg selv, strikketøy og vinglass i sofaen, klar for å fortsette på genseren (ribben var allerede unnagjort, det går jo unna på pinne 6). Men når alt kommer til alt hadde jeg bare irritert meg, minst like viktig som den ferdige genseren er jo prosessen. Dermed må det pinnehandles i morgen den dag.

Inntil videre strikker jeg videre på den fjærlette, og det skrider fremover. Jeg har delt av til ermer, og det ene ermet satser jeg på å bli ferdig med i dag.
God søndag til alle!

1 kommentar:

  1. Er veldig nyskjerrig på det garnet, så det skal bli spennnende å se hvordan sommergenseren din blir. Herlig bilde!

    SvarSlett