Nøstebarndress

5/11/2012

På tide med en ny nøstebarndress. Mønsteret er fra klassikeren "Strikk til nøstebarn" av Kathrine Gregersen, og jeg har strikket størrelse 2 år. Dessverre hadde jeg ikke noe regnbuegarn, da Monstermønster sin regnbuedress inspirerte meg. Min egen regnbuedress, strikka til lille Tuva, har jeg lyst å lage en reprise av. 

Enn så lenge duger det med striper og enslige nøster til en jente eller gutt. 

Jeg hadde to og et halvt nøste Geilsk Tynn Ull i lageret, og et halvt nøste Navia Uno, i tillegg til litt rester ull/kasjmir fra Garnudsalg.dk. Det svarte på ribbekantene på ermene og føttene er Navia, det lyseste rosa på ermet her er Geilsk Tynn Ull, og det mørkere rosa er ull/kasjmir. Resten er Geilsk Tynn Ull.
Midt på ermet her måtte jeg improvisere, da var det slutt på garnet.

Knappene har jeg spretta av en gammel cardigan som for lengst er kastet, jeg har flere og syns de gjør seg godt som alternativ til treknappene. Dette er nøstebarndress nummer fem, og det blir garantert ikke den siste.





12 kommentarer:

  1. Knallfin - frisk og sterk i fargen. Tipper denne blir elsket av mottager :)
    God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk =) god helg til deg og!

      Slett
  2. Nydelig dress! Det trengte slett ikke å være regnbue for at stripene skulle bli flotte... (Men det er vel Kathrine Gregersen som har skrevet Strikk til Nøstebarn). Ha en fin helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha, det trenger jo ikke være regnbue, de var bare så fine. Og takk for rettelsen, det gikk litt fort i svingen der. Har endret det nå =) god helg til deg også!

      Slett
  3. Herlighet så fin den var! :)
    God helg!

    SvarSlett
  4. Striper, gode farger og heldress blir aldri feil! Deilig dress!

    SvarSlett
  5. Anne Marit5/12/2012

    Kjempefin dress! :) Likte at ikke alle stripene var helt like :D kanskje jeg må prøve meg på en sånn til Trines lille jente... Traff henne i går:) Nyyydelig!
    Kusineklem og GOD HELG!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, det må du gjøre! Veldig bra til barnehagebruk og som sovedress ute, har jeg hørt... gleder meg til vi sees på lørdag! Kusineklem tilbake

      Slett
  6. jeg kan meget godt lide din udgave af nøstebarndress, tror at jeg må købe bøgen strik til nøstebarn og strikke en til min datter

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Boken er kjempefin, jeg bruker den hele tiden!

      Slett