Sommer i mai

5/23/2012

I år trosset vi byliv, bunad og slips og feiret 17. mai på hytta. Det ble en fin langhelg, med både sludd, kraftig vind og regn- men også sol og varme. På bildet står vindmølla stille, den gir strøm til et batteri som sørger for at vi har leselys og ikke snubler i nattemørket på vei til do.



Veien opp fra gården der vi parkerer tar 15-20 minutter sommerstid, noe lengre om vinteren. Halvveis passerer vi bekken, som var full av vann i år. 


Flagg hadde mamma ordna, men festet knakk da det blåste som verst, så her er det surret fast til rekkverket med tau. Nytt feste er imidlertid innkjøpt, så neste gang vi er på hytta en flaggdag blir det ordnings! 
Vi fikk kjørt opp nye utemøbler, ryddet i masse gammelt rask og jeg fant noen barndomsskatter som sikkert dukker opp på bloggen etterhvert. Det ble ingen olje på terrassebordene, men vi har nye forsyninger med treolje, gass og ellers en del saker og ting som trengtes å byttes. 


Jeg har lenge tenkt at jeg skal strikke en jakke til mamma, og da jeg tidligere i år bestilte litt Dropsgarn falt valget på en kilo Drops Lima i fargen Isblå. Dette er en av mammas favorittfarger, og mønstervalget falt på Waipi´O av Kristen TenDyke. Jeg strikker den videre (a-fasong) og lengre enn originalen og håper at den passer. Jeg rakk akkurat å dele av for ermer før vi skulle dra hjem, så mamma fikk prøve den på. 

Den ligger imidlertid litt på vent, siden Ranger er i sluttfasen. Jeg har kommet et godt stykke på raglanfellingene, men som med alle mønstre fra Brooklyntweed, har de en egen twist, så jeg må følge mønsteret hele tiden. Det er i og for seg bra, for da blir passformen så mye finere, men det går en god del seinere når jeg må holde orden på omgangene i stedet for å bare strikke raglan til halsåpningen ser passe ut. 

Nå skal jeg straks ut i sola og gå tur med Linus og Margot, det blir herlig!





3 kommentarer:

  1. Anonym5/23/2012

    Så fin Waipi'o en blir...

    Anne-Kristin

    SvarSlett
  2. Jakken du strikker til mammaen din er jeg spent på å se fortsettelsen på. Tror den blir flott med endringer :)

    SvarSlett
  3. Güzel bir gün dileğiyle sevgiler.

    SvarSlett