Still pink

5/10/2012

Dette deilige garnet, Madelinetosh Pashmina, er en blanding av merinoull, silke og kasjmir, og det har ligget på vent en stund. Jeg har bestemt meg for at nå skal det bli til en Still light, slik som på bildet under:

Bildet er lånt fra Veera Välimäkis Ravelryside, det er også hennes design, og hennes Still light på bildet.


Jeg har prøvd å strikke en Still light før, den ble til denne genseren i stedet. Lommene kom for langt ned, og jeg hadde strengt tatt ikke nok garn. Men genseren har vært, og er, flittig brukt, så jeg er fornøyd.
Likevel tror jeg den neonrosa (fargen heter Pop Rocks) vil bli en større favoritt i klesskapet. Garnet er litt tykkere enn originalgarnet i mønsteret, som er Drops Alpakka, så jeg satser på litt større pinnestørrelse og å gå ned en størrelse.

Ellers har jeg et par ferdige prosjekter, blant annet Lett sommergenser, en nøstebarndress og Sukkertøygenseren som jeg har strikket på leeeenge. Mangler bare noen gode bilder. 

God torsdag til dere som er innom! Her blir helgen litt annerledes enn planlagt, kjærestens lillebror har vært syk lenge og er innlagt på St. Olavs igjen, så vi reiser til Trondheim og blir der noen dager til vi vet mer. Tøffe tak, men vi håper og tror at det skal gå bra. 


6 kommentarer:

  1. Nå kjenner ikkje eg det rosa garnet, selv strikket eg den i PT5 på pinne 3 og da måtte eg har small, en størrelse eg normalt ikkje bruker.
    Men det er jo nokså greit strikketøy, man strikker jo egentlig bare raglan til den passer ;))

    Skal bli kjekt å se den i en sååå sprek/kul farge;)
    Lykke til ;))


    Vibbedille ;))

    SvarSlett
    Svar
    1. Hå, synd du har kjøpestopp, for dette er det deiligste jeg noensinne har strikka med...god spenst, fin glans og mykt og glatt uten å kjennes ut som superwash. Anbefales =)
      Jeg strikker i XS, det ser ut til å passe best siden både garn og pinner er tykkere. Prøver på underveis som du sier, og så tilpasser jeg. Blir kjekt å se dine to også, fine farger!

      Slett
  2. Det garnet er berre heilt herleg. Eg har strikka ein miss Korrigan vest i det garnet. Frisk farge du har valgt.
    Og så må han ha god betring han som er på sjukehus.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det. Ja, jeg har visst litt mer på vei i posten....nydelig garn! Vi krysser fingrene for han på sykehuset.

      Slett
  3. Det blir nok en flott...genser!Takk for inspirasjon,..måtte jo...lagre den som nytt prosjekt i Ravelry,...en gang! :)
    Ønsker deg en fin helg!

    Hilsen Annki:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, den kan ligge i køen- jeg har planer om flere =)

      Slett