Sukkertøygenser

5/12/2012


I påska startet Linus en liten samstrikk, Sock Yarn Sweater av Hannah Fettig.
Jeg hadde litt rester av Arwetta Classic (det grå) og i tillegg noen søte små singelnøster av The Knitting Goddess´sokkegarn.

Som sagt, så gjort. Jeg strikket den minste størrelsen, 0-6 måneder, og var usikker på om jeg hadde nok garn. Snakk om feilberegning....jeg har rester av begge garntypene, men fikk brukt den enslige rosa, den enslige korallfargede og de to gule hesplene i genseren. Tror det er nok igjen til en dacapo, men denne tok meg så lang tid å bli ferdig med, så det får ble noe annet.

For at genseren ikke skulle bli altfor travel i fargene, strikket jeg to omganger med grått mellom fargeskiftene. Jeg syns den ble fryktelig søt og gleder meg til å gi den bort, eller kanskje spare den til fremtidige arvinger.

For en gangs skyld har jeg fått til en rillekant som ikke ruller oppover. Nesten. 
God lørdag!




9 kommentarer:

  1. Nydelig søt liten sak <3

    SvarSlett
  2. Den ble jo veldig, veldig søt da ;) Du har nok garn nok og vel så det til enda en....

    SvarSlett
  3. Herlig genser :) Likte fargene utrolig godt!

    SvarSlett
  4. Så fin og søt genser! Kjekt med litt farger:)

    SvarSlett
  5. Så herlig genser - det er virkelig som sukkertøy. I det minste for øynene!!!

    SvarSlett
  6. Kjempesøt genser!! Utrolig passende navn :)

    SvarSlett
  7. Tusen takk, alle sammen!

    SvarSlett
  8. Den var FLOT , meget endda , god ide med de grå striber indimellem det andet :-))

    God Onsdag

    SvarSlett
  9. Så fin og fargerik genseren ble!
    Det ligger en utfordring til deg inne på bloggen min hvis du har tid og lyst :)

    SvarSlett