Utfordring

5/21/2012

Først vil jeg si tusen takk for alle de fine kommentarene på sukkertøygenseren min, jeg blir veldig glad for tilbakemeldingen. Vi feiret en fredelig 17. mai på hytta med flagg som nesten blåste bort, (festet knakk så vi måtte surre flagget fast med tau) innekos og kortspill. De neste dagene ble finere, så vi har vært ute og blitt solbrente.

Jeg har fått en utfordring fra to ulike bloggere, Skrablera og Strikkelisa. Jeg syns sånne utfordringer er morsomme, og slår dem like godt sammen. Man skal svare på 11 spørsmål forfattet av utfordrerne, og deretter utfordre 11 nye. Jeg velger å la spørsmålene stå, siden det blir litt flere enn 11, og så kan de som har lyst ta utfordringen videre i egen blogg.
Her er de:

1. Har du strikket/heklet lenge? Hvem lærte deg det? Vil du dele noen minner fra læringsprosessen?
Jeg har strikket og heklet siden jeg begynte på folkehøgskole i 2001, men jeg har lært det tidligere på skolen, og ellers av strikkende venninner og litt av mamma. Et par strikkeminner har jeg, mine første sokker lærte jeg å strikke av hyttenabo Elin, og de ble kjempesvære. Da jeg skulle begynne å strikke lace, og begynte å være aktiv på diverse nettfora som Hobbyboden og Uformelt.net, møtte jeg vis2vas på den garnbutikken i mitt hjerte, nemlig Karmin i Kristiansand. Jeg hadde meldt meg på en samstrikk på Yahoo Groups (utrolig knotete opplegg) og skulle strikke en diger stola i tynn alpakka med lacemønster. Problemet var bare at jeg vrei alle kastene på vei tilbake, så mønsteret ble aldeles galt. Vigdis lærte meg hvordan det skulle strikkes, og siden har vi vært gode venninner.

2. Hvor mange kilo garn vil du tippe at du har i lageret? 
Jeg har nettopp stashet alt garnet mitt på Ravelry, og ved siste opptelling var det omtrent 13 kg garn der. Nå er det kanskje 15.

3. Har du noen favorittmønstre? Hva er det ved mønsteret som gjør det så fantastisk?
Ingen spesielle, men jeg kommer alltid tilbake til Nøstebarnboka. Ellers har jeg strikka over 20 Shetland Triangle-sjal, men det er lenge siden nå.

4. Hvor befinner du deg som regel når du strikker/hekler? 
Hjemme, på strikk innom eller i bilen

5. Har du et yndlingsgarn? Hva er det som er så fint med det?
Jeg liker aller best 2tråds ull, som Nøstebarn, Bånsull og andre varianter. Det fine er at det er lett og luftig, mykt og slitesterkt, fargene er fine og variasjonsmulighetene er uendelige. Det er som regel drøye hespler også.

6. Hvilken butikk har du handlet mest garn i i år (2012)?
Det må bli Strikkenett.no, derfra har jeg handlet 2 kg Drops Lima og 1 kg Drops Nepal. Ellers besøkes Malsen og mor flittig. 

7. Hvem liker du best å strikke/hekle til? Er det ting til deg selv/mann/barn/baby/huset/gaveboksen?
Alle, bare de setter pris på det.

8. Hvilken aktivitet bedriver du vanligvis samtidig med strikkinga/heklinga? Hører du på musikk, ser på TV/serier/film, hører på lydbok, e.l.?
Jeg ser TV/serier/film og hører på musikk eller radio.

9. Hvor ofte strikker/hekler du?
Hver dag

10. Hvorfor blogger du? Hva er det beste ved blogginga?
Fordi jeg syns det er gøy, og fordi jeg liker å ha styr på strikkinga mi og historikken. Dessuten er det så mange inspirerende blogger der ute, og jeg håper at jeg kan bidra med min lille historie.

11. Hva var det mest garn-/strikke-/heklerelaterte du gjorde på 17.mai?
Det var vel å strikke på Waipi´o, en jakke til mamma i Drops Lima

12. Strikke, hekle, sy eller alt sammen
Strikke mye, hekle litt, sy en sjelden gang

13. Hvis du fikk et par timer ekstra i døgnet, hva ville du bruke de på?
Søvn!

14. Hva er din favorittfarge?
Det må bli rosa

15. Har du et prosjekt liggende bakerst, innerst i skapet som du aldri får gjort ferdig?
Opptil flere...

16. Hvilken nettside besøker du oftest for å finne inspirasjon?

17. -og hvilken besøker du oftest når du trenger hjelp til noe (strikke, hekle, sy eller annet)

18. Hva står på toppen av ønskelista?
iPad 3

19. Favorittsang akkurat nå?
Turn up the life med LidoLido 

20. Kake eller gjærbakst?
Begge deler

21. Når du bare må starte et prosjekt, av den typen som skal gå fort og greit, være morsomt og gi litt inspirasjon til deg selv, hva velger du?
Da blir det ofte babyprosjekter i fine farger

22. Har du hatt en fin dag i dag?
Den har nettopp begynt, men så langt har den vært veldig bra.

Da sender jeg utfordringen videre til de som måtte ønske å ta den, ha en fin uke- her skal det plantes og monteres hagemøbler!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar