En tilståelse

6/26/2012

Jeg har ryddet i garnlageret mitt, og til min store skrekk hadde jeg mer totrådsgarn enn jeg liker å innrømme. Jeg som trodde jeg hadde strikket opp så mye fra lageret, glemte visst at jeg i takt med dette hadde fylt på like mye, og litt mer. Så her er den brutale sannhet, jeg har ikke veid garnet, men den gjengse strikker kan lett telle seg frem til antall gram (kilo...) totråds ull. Det snedige er at i min verden så gjelds liksom ikke denne type garn, for det bruker jeg jo hele tida. Det paradoksale er jo derfor at det er denne type garn jeg kjøper mest av. Dårlig bilde, men dere tar poenget. Heldigvis kjenner jeg mange som "sliter" med samme problem ;)

27 kommentarer:

  1. Oj, for et inspirerende bilde:-) Jeg elsker tynn ikke-superwashbehandlet ull! Jeg "sliter" absolutt med samme problem som deg;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk takk. Det er den beste ulla! Vi får slite den med helsa, høhø.

      Slett
  2. Du kan jo løse problemet ved å selge litt videre :P

    Maaange flotte farger du har. Håper betennelsen i skulderen min snart går over så jeg kan strikke videre.

    SvarSlett
    Svar
    1. Er du gal! Her selges intet. Dvs, jeg bytter litt innimellom, men da i samme garntype som regel...så der går jo vinninga opp i spinninga. God bedring i skuldra!

      Slett
  3. He he...Lett for! Masse flotte farger du har!!

    SvarSlett
  4. Så mye fint garn! Hadde jeg bare hatt penger til å kjøpe sånt garn :/ Studentkontoen tåler nok bare billig garn en stund til :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Like greit. Plutselig har du ikke plass til garnet hjemme ;)

      Slett
  5. Nydelig garn! Ikke ha dårlig samvittighet for lageret, som du sier så bruker du av det hele tiden :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jo...nei. Har egentlig ikke dårlig samvittighet...men det ville vært tilfredsstillende (egentlig ikke) å se det minke litt.

      Slett
  6. Ok. Vi burde starte klubb!!!! Men du har jo mye fint - altås, nå fikk jeg jo lyst å kjøpe mer. Åh nei!!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Klubb! Jeg er med. Fristelser, fristelser...

      Slett
  7. Haha :-)
    Hwer var det mye lekkert garn! Jeg har samme "problem" med alpakkagarn. Snart må jeg leie en container. Det fine med denne samlingen din er jo at den passer sammen - ikke masse likt og ulikt. Så da er det bare å stå på!

    SvarSlett
    Svar
    1. Alpakka isolerer jo godt, i det minste? Og ja, jeg trøster meg med at det meste kan kombineres.

      Slett
  8. Mye fint garn!! Spesielt di 4 nøstene med petroliumsfager der! Gleder meg til å se hva du tryller fram av garnet :)

    Silje

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det =) har ingen planer for dem foreløpig, men de blir nok til noe etterhvert

      Slett
  9. Haha, fantastisk :) Og veldig kjent "problem"!

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt at vi er flere. Grunnen til at alt garnet ble spredt ut på sengen, var at lokket på den kassa noe av det bodde i, bare spratt av hver gang jeg fjerna den fra hylla den stod i spenn i....så nå har jeg ei full, og ei halvfull kasse. Mer garn??

      Slett
  10. Sliter stort med samme problem, gitt. Men nå hadde du mye lekkert der, da!

    SvarSlett
  11. Haha! Vi har samme problem! Eller, dette er garn som jeg faktisk bruker, så jeg ser ikke på det som noe problem, men en glede over at jeg har mye tilgjengelig av det jeg bruker mest. Det er verre med de single nøstene av tykt og halvtykt garn som har gusjegrønn og gusjegult i fargekoboer....

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er jo det jeg prøver på, men av og til så lurer jeg på hvor fornuften tar veien, for jeg har ikke noen hemninger med å kjøpe mer mer mer...

      Slett
  12. Mykje fint garn du har der.

    SvarSlett
  13. Så mye nydelig garn :) Har kommet på kauni-basillen i år (fargene og garnet er jo nydelig!) og jeg må si de ensfargede var klare og fine! Misunner deg den flotte samlingen :)

    Jeg er vel omtrent like flink på å garnslanke, som jeg er på å normalt slanke meg. Men er nå virkelig 1-2 kg garn SÅ mye? ;)

    SvarSlett
  14. OOoooh! Et bilde som får det til å nappe i strikkepinnene mine! Akkurat sånne garn jeg også har dilla på for tia, og så mange fantastiske farger! Kos deg med det lageret, ikke ha dårlig samvittighet, tenk på hvilke enorme muligheter du har i alt det deilige garnet!

    og god ferie. Tipper det blir med litt spennende garn hjem fra usa og italia også? (o:

    SvarSlett
  15. Åååå for et deilig bilde! =D

    SvarSlett