Featherweight

6/12/2012

I går var det grillvær på terrassen, så da benytta jeg sjansen til å få tatt noen bilder av Featherweightjakka mi. Her instruerer jeg kjæresten i hvordan ta bilder av strikkeplagg, de ble så som så, men det viktigste var at dere fikk se jakka i bruk.

Denne har allerede blitt en favoritt, den er myk, lett og varmer perfekt på litt kjølige sommerkvelder som vi har flest av her jeg bor. Jeg vurderte en form for lukking på jakka, men syns den er finest uten. Dessuten går det an å ha et belte utenpå for å få den litt tettere.

Jakka er strikket i Duo Silkemerino, og det er et garn jeg kommer til å strikke mer av. Tidligere har jeg strikka sjal og babyplagg av dette, men det var utrolig deilig til ei tynn jakke. 

Faktaboks
Garn: Duo Silkemerino
Pinner: 3.5 og 4.5 mm
Endringer: Større pinne enn mønsteret sier, ribbekant rundt halsen fremfor glattstrikk

Denne blir det flere av! Takk for alle de fine kommentarene på forrige innlegg, snart kommer det jakkebilder med innhold også.


13 kommentarer:

  1. En vakker og veldig kledelig jakke! Takk for tips om silkemerino til denne type plagg. Så langt har jeg faktisk ikke tenkt før...
    Ønsker deg en strålende dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Silkeull er visst en ny favoritt ;) god dag til deg også

      Slett
  2. Kjempe flott jakke i herlig farge! Skjønner at denne er en favoritt :)

    SvarSlett
  3. Lekker jakke og som du sier så kan du jo bruke belte eller strikke/hekle en "lang tråd" som er fast på ene siden og som du knepper av på den andre!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Ja, en eller annen festeanordning blir det nok.

      Slett
  4. Nydelig jakke! Liker også Duo silkeull, det er et herlig garn. Jeg har heller ikke strikket store plagg i garnet, men det ser ut til å være en god idé :)

    SvarSlett
  5. Spændende ting du laver. Jeg glæder mig til at følge med.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, og i like måte!

      Slett
  6. Celdig lekker! Jeg har lyst på en sånn jakke, men blir ikke enig med mag selv om jeg skal ha med lukking eller ikke, det er så fint uten, men jeg er frysepinn deluxe!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Jeg skal ha minst en til, kanskje med lukking på den neste...denne er såpass sval at den passer best sommerstid. Om vinteren er den for kald tror jeg. Så en med ull, med snor eller knapp, burde bli bra.

      Slett
  7. Nydelig jakke. Digger fargen.

    SvarSlett