God sommer!

6/28/2012



      Bilde lånt her


Bloggen tar sommerferie, kjæresten og jeg reiser på langtur i år. Først går turen til New York i ni dager, og så har vi et kjapt koffertbytte hjemme (litt for kjapt, planlegging og sånn er ikke vår sterkeste side) før vi reiser videre til Toscana sammen med gode venner. Bildet er fra huset vi skal leie, det er et stort hus med flere bad og soverom, vi blir 10 eller 12 til sammen som bor der over en periode på to uker, ca 15 minutter fra Lucca. 

Det ligger an til å bli tidenes sommerferie, det kommer fyldig rapport etter endt reise!
Jeg har ikke planlagt noen garnutskeielser foreløpig, men tips om gode garnbutikker i New York mottas med takk, eller andre kjekke ting å se, spisesteder og sånt utenom de vanligste turistattraksjonene. 

God sommer til alle som leser med!



11 kommentarer:

  1. Det høres ut som det blir en SUPER ferie!! God sommer til deg!

    SvarSlett
  2. Håper du finner noen flotte garn butikker i NY da ;)
    Og jeg skulle likt å dra til et sted med et sånt basseng i hagen! Ha en fin ferie!

    SvarSlett
  3. WOW! Heldiggriser:) Gode turer og god sommer til deg!

    SvarSlett
  4. Høres HELT perfekt ut! NY er min favorittby. Enjoy:-)

    SvarSlett
  5. God tur! Jeg var der for fire år siden, og skulle gjerne reist tilbake! Kan tipse om Huset i midtens blogg, som nettopp har vært i New York, med dertil besøk i garnbutikker og severdigheter. http://husetimidten.blogspot.no/

    SvarSlett
  6. Anonym6/28/2012

    Ønsker deg Riktig god tur!
    VI var i New york i fjor og siden du ber om råd:
    Jeg hadde en garnekskursjon utfra hotelletsbeliggenhet/metro / flere butikker innen rekkevidde på en tur, planlagt utfra søk på ravelry like før jeg gikk ut (en mulig ettermiddag ,hensyn til mann/barn) .

    Jeg endte på KNITTY CITY, en koselig, trang garnbutikk stappfull av folk og garn .Jeg tror det var strikke treff der, men turde ikke spørre og det var ganske varmt( nesten litt klaustrofobisk). Fant flott garn, men måtte lete litt .
    Den andre butikken ,like i nærheten, YARN COMPANY( obs 2.et i et anonymt hus), var tom for folk utenom ekspeditrisen og meg, og der var garnet totalt på geledd i ryddige hyller. Super oversikt- og fikk gå i fred og kikke :).

    I etterkant har jeg forstått det slik at mange drar til en butikk som heter PURL SOHO men jeg hadde brukt opp "garnbutikktida mi" og hadde fått tak i garn ( Les: brukt nok penger:))

    Jeg kan anbefale å skjekke tilgjengeligheten med turistkartet/metrokartet i hånden og ravelry på skjermen. og skjekk åpningstidene , mange åpner sent og stenger tidlig.

    Kos Deg !

    Ingrid M (RAV)

    SvarSlett
  7. HERLIG ferie!
    Kos dere masse masse ;)

    Klem Vibbedille ;)

    SvarSlett
  8. Anne Marit6/28/2012

    God tur og GOD SOMMER til begge to:) Håper jeg ser dere i Kristiansand også! I dag kom jeg hjem til nytt bad, så etter at den regninga er betalt skal nok sommeren tilbringes hjemme ;)
    kusineklem

    SvarSlett
  9. Her har du en link til forskjellige garnbutikker i NYC;

    http://www.jackie-blue.com/knit/index.php/nyc-yarn-stores/

    God tur!

    SvarSlett
  10. Hei fra meg igjen og ha en riktig god tur! Snakker om planlegging, nå var vi nettopp over dammen som du kanskje har sett i bloggen min, men nå reiser vi over igjen på onsdag, litt mer inn i landet denne gang, men ikke til NY denne gangen! Kos deg!

    SvarSlett
  11. Kos dere og god sommer!!!

    Legger meg til som følger og gleder meg til mange flotte innlegg utover høsten ;)

    SvarSlett