Hals

6/22/2012

Flere halser har vært på pinnene. Kjæresten ønsket seg en tynn, men varm hals i en mørk farge. Det passet bra, siden 123knit  hadde fått inn Shilasdair Luxury 4-ply, et deilig mykt garn bestående av babykamel, angora, merino lammeull og kasjmir. Jeg måtte selvfølgelig prøve det, og da passer en liten hals perfekt til ett nøste.

Fargen er en mellomting mellom det øverste bildet og dette, fine nyanser av mørk plomme og aubergine. Garnet var godt å strikke med, selv om angoraen hårer litt. Det eneste minuset var at det farget kraftig av, både på pinner, fingre og sofa. Etter en vask var vannet klart, så det meste av overskuddsfargen har nok havnet andre steder.


Faktaboks
Mønster: Eget. 30 masker, riller til ønsket lengde. Vri halsen en gang før sammensying
Pinner: 3.5 mm

Flere bilder på Ravelry her: Hals
God helg!

1 kommentar:

  1. Kjempefin hals! Knallfin farge og flott modell. ;) Det minner meg på at eg har ein mann som bestilte ein hals i vinter etter at eg strikka ein til svogeren hans... Det har eg visst heilt gløymd oppi all sokkestrikkinga eg hadde til han før jul.... :)

    SvarSlett