Nytt utseende på bloggen

6/07/2012

I dag har jeg endelig fått gjort noe jeg har tenkt på lenge, nemlig å endre utseendet på bloggen. Jeg syns den har vært rotete lenge, og har ønsket meg et rent og tydelig uttrykk. Jeg jobber med saken, men begynner å bli fornøyd. Jeg har brukt fabelaktig sine tips for å få til mange av endringene.

Det er imidlertid et par ting som mangler, og som jeg ikke helt vet hvordan jeg skal få til.

 Det ene er at jeg gjerne vil dele abonnementene mine i Google Reader med dere, altså blogglisten min, gjerne som en fane øverst i bloggen med lenke til en side som viser alle. Dette har jeg ennå ikke funnet ut hvordan jeg gjør, så om det er noen som vet, setter jeg stor pris på noen tips.

 Det andre er at jeg ønsker meg en standardstørrelse på bildene, som helst skal være i samme bredde som bloggen. Jeg vil tro at det går an å legge dette inn som html, men er ikke sikker på hvordan. Eventuelt går det vel an å lagre alle bildene i standardstørrelse før de publiseres, men jeg hadde håpt at det fins en snarvei. Hvis noen av dere har gode tips om hvordan jeg kan løse dette, setter jeg stor pris på det. Jeg fant et tips her hos Livs Lyst, men skulle gjerne hatt noe som standardløsning.

Jeg fant enda et triks, syns fremdeles dette er tungvint, men det virker! 

Jeg har også flyttet datoen ned under innleggstittelen, i stedet for at den står over. Det fant jeg fremgangsmåte på her.  Ellers lurer jeg selvsagt på hva dere syns om det nye utseendet, mangler det noe? Er det noe som ikke fungerer? Jeg setter stor pris på alle tilbakemeldinger!

2 kommentarer:

  1. Bloggen din ble kjempefin og ryddig nå:-)

    Vet ikke helt om dette gir svar på spm ditt, men sånn fikk jeg opp mine abonnenter


    < trykk på utforming øverst i høyre hjørne av skjermen
    < trykk på utforming igjen på venstre side av skjermen
    <trykk legg til gadget
    < trykk så på følgere

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for tipset! Det vet jeg hvordan jeg gjør, men jeg hadde lyst til å dele alle bloggene jeg leser gjennom Google Leser, og samle dem i en fane ved siden av de andre...får lete videre og se om jeg kan finne det ut.

      Slett