På pinnene

6/01/2012

Et garnbytte med zilie resulterte i to nøster Miniduett fra Sandnes, det er et garn med halvparten ull og halvparten bomull. Jeg har aldri prøvd det før, og er ikke alltid like fornøyd med Sandnes Garn, men dette var mykt, deilig og svalt. Prosjektet på pinnene er et lite eksperiment for å se om 50 gram holder til en liten Cirka, designet av Liselotte Weller som har den fine bloggen Slagt en hellig ko. Jeg tulla litt med mønsteret, men etter å ha lest det skikkelig (som Liselotte også poengterer i starten...) fant jeg ut av det. Nedre kant ble strikket i perlestrikk, men det har jeg glemt å fortsette med, så det blir bare med den ene kanten.
Det ser ut til at garnet skal holde, det er et søtt og velskrevet lite mønster som jeg anbefaler. Siden jeg har et nøste Miniduett igjen, tenkte jeg å strikke en til, men med et annet strukturmønster enn prikker. 

Ellers er Rangerjakka ferdig, med knapper og det hele, den sitter som et skudd og blir kjærestens jobbjakke, ettersom den ble veldig fin utenpå skjorter. Den skal bare få et lite bad først så kommer det bilder.
Fin lørdag til alle!

1 kommentar:

  1. Takker for tips! Har fått litt Miniduett jeg ikke helt har planer for.

    SvarSlett