Puerperium

6/09/2012

En liten sommertopp er ferdig, Puerperium cardigan, og den ble supersøt! Jeg brukte 50 gram bomullsgarn fra Søstrene Grene, et overraskende mykt og deilig garn. Jeg som vanligvis ikke er så glad i bomullsstrikk, syns dette fortjener en plass i lageret mitt. Jeg har tidligere strikket en variant av Pickles´tøysetopp i det samme garnet. 

Størrelsen i mønsteret skulle være nyfødt, men av en eller annen grunn er min blitt minst en størrelse 6-12 måneder. Det gjør ingenting, jeg må bare lese oppskriften bedre neste gang. Jeg hadde valget mellom korte ermer og lange, men hadde ikke mer garn, så jeg heklet en kant rundt ermene da jeg skulle dele av til bolen. Knappene er fra farmors syskrin.


13 kommentarer:

  1. Toppers farge til ein toppers topp! Knappane gjorde at det ikkje vart altfor søtt :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk =) jeg er enig i fargene, det kan fort bli litt sukkersøtt.

      Slett
  2. Utrolig fin! Garnet til søstrene Grene må testes:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det anbefales! Deilig garn. Har dog ikke prøvd det i større plagg, men kunne tenke meg ei sommerjakke i det.

      Slett
  3. Fiiiin - og veldig sommerlig. Jeg strikker mye i bomullsgarnet til Søstrene Grene - så vi deler den erfaringen. Finfin søndag til deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Har du strikka større plagg enn til barn i det?

      Slett
  4. Nydelig topp som ble ekstra fin med de knappene! Gjør ikke noe at den ble litt større enn nyfødt, da passer den litt lenger:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, og ja-enig. Fint at noen plagg passer lengre =)

      Slett
  5. Skal teste garnet derfra jeg også :) Sverger til ull, men noen ganger må man utfordre seg selv litt!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, gjør det. Mykt og deilig!

      Slett
  6. Så fin! Knappene gjorde susen :-)
    Nett løsning rundt ermene!

    SvarSlett
  7. Veldig søt! Kjempefin blogg du har, legger meg til som følger:-)

    SvarSlett