Ranger

6/11/2012

Ranger er ferdig, og det ble et pent stykke strikk om jeg må få si det selv. Kjæresten har venta lenge på denne, og jeg har brukt noen måneder på den. Kombinasjonen blåsvart tweed og strukturmønster viste seg å være vanskeligere å strikke enn en skulle tro. Mønsteret er slik at en strikker vanlig glattstrikk på rettsida, og så strikker en mønster fra vrangsida, og det var utrolig vanskelig å se om jeg strikka riktig. Dermed tok det sin tid å bli ferdig, men nå! Nå er den klar. Han skal bruke den på jobb, og den er fin med skjorter under, så jeg strikka halskanten litt kortere enn mønsteret anbefalte.

Faktaboks
Pinner: 3.5 mm og 4 mm
Garn: Rowan Felted Tweed DK, 10 nøster
Knapper: Fra Panduro

Modellerte bilder kommer, det har jeg visst skrevet om mye i det siste. Men en dag kommer de altså. Bloggfiklingen min tar ingen ende, jeg har endelig rydda i blogglista og fått oppdatert den her inne. Jeg startet først med å legge til blogger i Følgere, men siden jeg har andre blogger enn Blogspot i lista mi, blir ikke denne lista fullstendig. Jeg har en plan om å legge til alle Blogspot-bloggene som følgere etterhvert, men foreløpig oppdaterer jeg Google Leser-lista og deler den med dere her på bloggen. 



11 kommentarer:

  1. Jakken ble skikkelig fin. Må inn på Ravelry og legge den i køen. Er du fornøyd med garnet?

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk. Ja, veldig godt fornøyd. Det var bare fargen og mønsterkombinasjonen som var vanskelig.

      Slett
  2. Den ble berre lekker - og jeg må bare si at du har en fabelaktig produksjon for tiden!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha! Det er litt både-og med den produksjonen, jeg er langtidssykemeldt og trenger noe å gjøre. Så sånn sett er det jo positivt. Men skulle gjerne jobbet mer og strikket mindre.

      Slett
  3. Flott jakke.
    Og bloggen din er blitt så fin. Så rein og delikat.
    Hadde trengt en liker knapp her nå:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk skal du ha! Er glad for at du liker bloggen. Jeg er mer fornøyd selv også.

      Slett
  4. Ai ai ai, stilig! Er en seier å bli ferdig med mannfolkplagg, altså =)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hjertelig takk! Ja, absolutt en seier!

      Slett
  5. Stilig jakke og lekker farge - jeg er også imponert over tålmodigheten og utholdenheten din slik at du kommer i havn med et slikt prosjket :-)

    SvarSlett
  6. Et virkelig flott arbeid :)

    SvarSlett
  7. Imponerende tålmodighet! Veldig flott resultat!

    SvarSlett