Sånn Cirka

6/07/2012



Liselotte Weller bak bloggen Slagt en hellig ko har mange fine ideer og oppskrifter på lur. En av dem er vesten på bildet over, en liten Cirka. Utgangspunktet for mønsteret er i glattstrikk, og så er det opp til hver og en å variere med ulike strukturer. Fremgangsmåte for prikkene var vedlagt originalmønsteret, så jeg forsøkte meg på en sommerlig variant i Sandnes Miniduett. Den ble bra syns jeg, selv om jeg måtte rekke opp noen ganger. Det er helt og holdent min egen feil, jeg leste ikke gjennom mønsteret før jeg begynte (som Liselotte poengterer helt i starten). Men det ble bra til slutt, så bra at jeg bare måtte strikke en til.

Samme garn, det gikk med nesten 50 gram til den minste størrelsen. Her har jeg strikket 1r,1vr som variasjon. Fargen er litt lysere i virkeligheten. Knappen er fra Panduro, knappen på den grønne vesten er fra farmors syskrin som inneholder mange skatter. Det skal jeg vise frem en annen dag.
Flere bilder og notater finnes på Ravelrysiden min.

Til slutt må jeg bare vise frem den ferdige, fjærlette jakka mi, når jeg bare får tatt bilder med meg inni skal den få et skikkelig innlegg også. Jeg har strikket den på pinne 3.5 og 4.5 mm, den ble luftig, lett og lekker. Garnet er Duo Silkemerino.

Ha en strålende junidag!





2 kommentarer:

  1. Så fine vester! Og genialt med *nesten* 50 gram, det kan jo være en idé til mine enkeltnøster!
    Og featherweight har stått på planen i lang tid, og nå fikk jeg ikke mindre lyst på den. Spesielt etter å ha sett livebildet på uformelt :)

    (ps. bilde nummer 2 vises ikke her, så den måtte jeg inn på rav for å se )

    SvarSlett
  2. Tusen takk! Ja, kjekt med sånne prosjekter som bare bruker ett nøste. Jeg har fiksa bildet nå, irriterende når det skjer.

    SvarSlett