Susanne

6/09/2012


Jeg har vært så heldig å få lov til å teststrikke et helt nytt mønster for Vigdis, nemlig kjolen Susanne, som strikkes fra toppen og ned med raglan og striper på bærestykket. Vigdis er en habil designer, så jeg gleder meg til å se resultatet. Garnet jeg skal bruke er Blackhill Højlandsgarn i fargen Blå rullesten som hovedfarge, og Malsen og Mors Shetland Soft i fargen Porcelain på stripene.


Jeg har for første gang i mitt liv (med unntak av den gangen jeg skulle lære å strikke lace, også en historie som involverer Vigdis, og den første gangen vi møttes, den får dere en annen gang) begått en prøvelapp. Jeg vet at jeg strikker løsere frem og tilbake enn rundt og rundt, så jeg gambler litt og prøver meg med pinne 3.5 (et halvt nr større enn oppskriften sier). Det gjør jeg også fordi jeg vet at garnet tetter seg godt når det vaskes, og min vaskemaskin pleier å tove alt strikket bittelitt. 
For ordens skyld var strikkefastheten 26 m + 35 omg = 10x10 cm. Jeg fikk 11x11 cm, men liker å leve farlig.
Som dere ser har jeg ikke helt fått kontrollen på bildestørrelser ennå, men det nærmer seg.

God lørdag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar