Vester

8/31/2012

Et lite innhugg i Sisiklageret har det blitt, og her er en vest i dobbelt garn. Den er basert på mønsteret Owlet, jeg bare kutta ut ermene og la opp samme antall masker over ermegapene for å lage vesten. Denne ble myk, varm og veldig søt. Størrelse 18-24 mnd. Garnet er utgåtte Sisik fra Dale, et tweedgarn i ull, mohair og noe mer som jeg ikke kommer på i farta. Mykt og fint.

Mini ble også en vest, av den enkle grunn at det ikke var nok garn igjen til ermer, og jeg har tenkt å strikke fra lageret så langt det lar seg gjøre fremover. Endringer i mønsteret jeg har gjort er at jeg strikket knapphull helt ned, og en ribbekant nederst fremfor riller. Felte av ermene når arbeidet skulle deles. Størrelsen er jeg litt usikker på, men sånn omtrent 1-3 mnd vil jeg tippe.

Nå tar jeg en liten pause i babystrikkinga, har begynt prosjekt-tømme-strikkekurven, og der er det flere store arbeider som venter. I skrivende stund er det sokker til meg selv og kjæresten som skal ferdigstilles, jeg har en av hver sokk og de blir fine i Knit Picks Felici, som er det fineste selvstripende garnet jeg vet om. Satser på å få dem ferdige i helga.

Her skal det feires med sushi fra Sabi at kjærestens siste eksamen er overstått, og at svangerskapskontroll nr. 2 gikk supert!
God helg

4 kommentarer:

  1. Du strikker utrolig mye fint! Supert tips å gjøre om genser til vest også. Og gratulerer så masse med baby i magen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det. Ja, vest er en enkel løsning når en ikke gidder å strikke ermer. Men i prinsippet kan en jo gjøre det med de fleste gensermønstrene.

      Slett
  2. Tøff uglevest! Liker så godt tweedgarn, men typisk at dette ikke finnes lenger :) Og mini er supert mønster! Gratulerer så mye med mageboer da :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk og takk! Ja, det er litt synd. Vi er en gjeng her som fikk tak i ganske mye for noen år tilbake fra et lagerutsalg som ikke eksisterer lengre, så nå er jeg faktisk ganske lei hele Sisiken. Men skulle gjerne hatt kloa i noen av de mer sjeldne fargene likevel ;)

      Slett