Fashionista baby II

9/21/2012

Mens jeg først var i gang med å strikke i dype vintoner til babyen, fikk jeg brukt opp litt rester fra lageret til to små prosjekter. Jeg hadde 1.5 nøste DSA Fin liggende, og det ene prosjektet ble til denne toppen, Non Stop Top . Bildet er temmelig uklart, men dere ser jo hva det blir i det minste :)
Det gikk med litt over 50 gram garn på denne. Nå ser jeg at jeg har bytta om bildene på de to prosjektene på Ravelry, det skal fikses.

Restene av Fin-nøstene og den siste, bittelille resten fra toppen og lua ble til denne halsen, mønster fra Nøstebarnboka. Jeg strikka med enkel tråd og litt tynnere pinne, så denne passer forhåpentligvis før barnehagetid.

Skikkelig latmannsblogging med uklare bilder og bilder på skeiva, men det får bare være. Det er fredag og helg, og jeg har starta på et nytt prosjekt, nemlig denne:

En nøstebarndress i regnbuegarnet over alle; Kauni EQ. Bunnfargen er Brooklyn Tweed´s deilige kvalitet Loft, som ble innkjøpt til dette formålet da vi fant ut at vi skulle bli flere i New York i sommer. Jeg strikker med enkel tråd, mønsteret er fra Nøstebarnboka, og dressen skal brukes som soveplagg i vogna utendørs hadde jeg tenkt.
Det blir mye babystrikk her fremover, men snart kan jeg vise frem den ferdige sauejakka mi. Den har fått hard medfart av vaskemaskinen min og er krympet bittelitt, men jeg satser på at en runde med damping og deretter et år eller to frem i tid at den passer igjen ;)

God helg!




2 kommentarer:

  1. Gøy å få brukt opp rester!! ... og det er supert med strikk i litt andre farger enn lyse rosa og lyse blå;)

    Dressen gleder jeg meg til å se ferdig!!

    God helg!!

    SvarSlett
  2. Det blir nok en stilig baby!

    SvarSlett