Høstens motefarge og nytt teppe

9/16/2012

Mange har sikkert fått med seg at burgunder er høstens store motefarge, og jeg har slevfølgelig falt for fristelsen til å handle inn litt mørke høsttoner. Dels fordi jeg har et elsk-hat-forhold til burgunder, dels fordi det minner meg om rødvin og det har jeg veldig lyst på (og den alkoholfrie varianten kan ikke måle seg). Dermed, litt rødvin i myk utgave-nesten like bra. Jeg har aldri prøvd Pickles sin Extra Fine Merino, men det frister til gjentakelse. Jeg er vanligvis ikke så begeistra for de glatteste merinovariantene, men dette var nydelig. Hva jeg har strikket av disse tre nøstene får dere se i neste innlegg, plaggene ligger til tørk i skrivende stund.

Jeg kunne ikke stå for angoraen i fargen "Hotty", selv om jeg vet at jeg nyser som en gal av å strikke med det. Har tenkt at det skal bli en enkel, glattstrikket hals til meg selv.


Et lite snikbilde av det ene prosjektet som er ferdig, dette er noe til kjæresten og sikkert ikke så vanskelig å gjette.

Dette er prosjekt nr to, her gikk det med nesten to nøster, og det er til mageboeren. Ben & Jerrys ble kompensasjon for det manglende rødvinsglasset på fredagskvelden.


Helt til slutt, tatt ut av sammenhengen, vi har endelig fått kjøpt oss et fint gulvteppe til stua, det er Ikea Stockholm Rand, som jeg har sikla etter i flere år nå. Vi kjøpte det størte (250 x 350 cm), og det passer perfekt i sofadelen av stua. Godt fornøyd, og så er det 100 % ull, viktig for en som ikke kan fordra syntetiske materialer. I stua har vi også noen arvestykker, Siestastolen til venstre har bodd hos mamma og pappa siden jeg var liten, og den sorte lampa i hjørnet har vært mormors. 
Dette var vel første og siste interiørbidraget på bloggen min, jeg syns bare det ble så kult med det sorte og hvite og de gule detaljene.
God søndag, her skal det glos på TV (Dexter-reprise-maraton før neste sesong starter) og spises makaronigrateng. Og strikkes!

5 kommentarer:

  1. Burgunder er FINT! Lykke til med "Hotty", jeg måtte jo gi meg på det garnet pga nys og snørr og rennende øyne...
    :-)

    SvarSlett
  2. Burgunder er ikke min farge, men stua deres derimot! Kjempeflott! Takk for titten!!!

    SvarSlett
  3. Kult teppe! Burgunder ja, sist jeg hadde med den fargen å gjøre var med noen kule Dr. Martens sko på 90-tallet...Og nå er jo de in igjen også ;)

    SvarSlett
  4. Så vittig - har også et hat-elsk forhold til burgunder, og er litt lunken ift å strikke noe ennå. Det kommer vel:) Finfint teppe - og jeg synes dere hadde det veldig fint hjemme!

    SvarSlett
  5. Så fint du/dere har det :)

    SvarSlett