Regnbuedress

9/25/2012

Nok en Nøstebarndress er ferdig, denne er strikket med enkel tråd Kauni EQ og Brooklyntweed Loft. Da blir den lettere og litt smalere, men ikke mye. Jeg gikk ned en pinnestørrelse på ribben, ellers er dressen strikka på pinne 4 mm. Garnet tovet lett i vaskemaskinen, så den ble lun og myk. 

Jeg har tenkt at denne skal bli sovedress som kan brukes i vogna, og forhåpentligvis vokser den litt med babyen også. Denne gangen gadd jeg ikke nøste meg frem til riktig farge for å få like armer og bein. Armene traff ganske godt, men en ser kontrasten på beina. Det gjør ingenting, fargene er dusere og varmere i virkeligheten. 

Knappene har jeg fått av Halaisa, og må visst på et lite eBay-tokt for å få fatt i flere treknapper med ymse motiver. Det er definitivt de jeg bruker mest, og nå har jeg bare de bittesmå igjen.
Nå er jeg ferdig med ulldresser på en stund tror jeg, har denne og en i str. 1-2 år sånn omtrent, så får jeg heller strikke flere dersom behovet melder seg.

13 kommentarer:

  1. Så fin! Elskar regnbogestrikk! :)

    SvarSlett
  2. NYDELIG! Jeg digger regnbuestrikk, men har ikke prøvd meg på det selv enda. Må skrives på den enormt lange lista med ting-jeg-har-lyst-til-å-strikke... ;)

    SvarSlett
  3. Så nydelig denne var! Fantastiske farger og knapper. De epleknappene var jo helt til å spise opp :)

    SvarSlett
  4. Så fin dress!! Jeg har tenkt en stund på å prøve ut kauni sitt regnbuegarn, det gjør seg jammen godt sammen med en basefarge slik som du har gjort det her. Nå fikk jeg enda mer lyst til å prøve det!;)

    SvarSlett
  5. Den ble nydelig fin altså. Nok en påminnelse om å bruke Kaunien til noe sprekt :)

    SvarSlett
  6. Den ble superfin! Jeg digger kauni sammen med en nøytral farge.

    SvarSlett
  7. Superherlig dress i kule farger!

    SvarSlett
  8. Kjempe fin! Regnboge garnet er berre so fint.

    SvarSlett
  9. Så fin dressen ble! Skikkelig fin effekt når man bruker regnbuegarn sammen med ensfarget.

    SvarSlett
  10. Utrolig fin dress! Elsker alle fargene:)

    SvarSlett
  11. Denne var virkelig kjempe fin! Det er så fint med fargar på borna.

    SvarSlett