Susanne

9/28/2012

Denne tunikaen har jeg teststrikket for Vigdis Marie Design, eller vis2vas. Den har ligget en stund, fordi garnet jeg strikka med har en del spinnolje i seg, og det lukter ikke bra når en er gravid. Nå har det gitt seg litt heldigvis, så i går fikk jeg ferdigstilt den. Det var bare å felle av ermer og strikke rillekant nederst igjen, men ting tar tid. 

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å strikke lange ermer på denne, men det ble ikke fint. Dermed fulgte jeg mønsteret til punkt og prikke, med unntak av lengden på bolen som jeg strakk bittelitt. Garnet jeg har brukt er Blackhill Højlandsuld i fargen Rullesten og Shetland Soft i fargen Porcelain. A-fasong er dessverre ikke så kledelig på meg, så tunikaen blir sendt til designeren som jeg tror vil passe den perfekt.

Garn med spinnolje kan oppleves litt dødt og tørt å strikke med, men etter en vask blir det fnugglett og lunt. Teststrikking er moro, selv om plaggene ikke alltid passer til meg.
Jeg ble ferdig med den grå jakka også i går, den ligger ennå til tørk. I skrivende stund har jeg kun fire prosjekter på pinnene (måtte bare begynne på en angorahals til meg selv), og håper å komme til bunns i dem i løpet av høsten. Babystrikkingen er satt på vent et par uker, siden vi skal på ultralyd snart og behovet for å strikke noe annet enn nøytralt har meldt seg.

God helg til alle der ute, og tusen takk for fine kommentarer om alle strikkeriene mine, det setter jeg veldig stor pris på!

1 kommentar:

  1. En kjempeflott topp!! Lekre farger!!
    --klem--

    SvarSlett