Svartesauen underveis

9/13/2012

Her får dere noen dårlige underveisbilder av Svartesauen, min utgave av Pinneguris Sinnasaujakke. Rotete seng i bakgrunnen, modell i slaskeklær. Men det viktigste er jo jakka, på dette bildet er fargene mest riktige. 

Den sitter som et pølseskinn nå, men jeg satser på en ledigere passform om et års tid eller deromkring. I mellomtiden får jeg gå med den åpen. Den er deilig og myk og ullete, i kamelfarget Kauni (farge NN2) og svart Blackhill Højlandsgarn. Jeg har litt lite Kauni igjen, men funderer på  å strikke ribbekantene før ermene, og supplere med en hespel kamelfarget New Zealand Lammeuld. Her brukes det av lageret!

Her er de svarte fårene i all sin prakt. Meningen var at jeg skulle bruke et annet motiv på bærestykket, men det lot seg ikke gjøre fordi motivet var for stort. Gravid og frustrert orket jeg ikke begynne å regne om, så jeg fant ut at de svarte sauene fikk duge. I grunnen ble de ganske kule, jeg syns de er litt spøkelsesaktige i fjesene sine. Min indre svartmetaller fryder seg.

Siden jeg nå bruker av lagergarnet, har jeg *kremt, host,hark* kommet over Nøstebarns salg og handlet noen livsnødvendigheter til den lille i magen, som i dag er 12 uker gammel (og jeg er 14 uker på vei, forvirrende nok). Når jeg skriver noen, mener jeg alt for mange. Ull er gull! 

7 kommentarer:

  1. Blir kjempefint! Flink restegarn-strikkerske :D

    SvarSlett
  2. Så fin genser! Og åh nei, nå har jeg også havnet på Nøstebarn-salg. Også jeg som ikke trenger mer garn. Åh nei... Der havnet det visst noen nøster med både gult og svart i kurven min.. Hjeeelp! Jeg må komme meg ut herfra før dette blir virkelig dyrt!

    SvarSlett
  3. Liker fargene på din sinnasaujakke godt! Blir skikkelig fin!
    Jeg trenger absolutt ikke mer garn på en stund, så kanskje best jeg holder meg unna den linken der... ;)
    Men som du sier - ull er gull - så da gjør det jo ikke så mye! :)

    SvarSlett
  4. Så flink du er å bruke opp restegarn! Kjempekul sauejakke :)

    SvarSlett
  5. Hurra for rester og sinnasau! God kombinasjon.

    SvarSlett
  6. helt enig, jakken er viktigst - og den ser kjempefin ut.
    Deilig å bruke opp restegarn!

    SvarSlett